دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1394 - 14:48

مدیر جدید مرکز رشد واحدهای فناور واحد بوشهر معرفی شد

دبیر هیأت امنای استان بوشهر تبدیل ایده به فرآورده را یکی از اهداف اصلی دانشگاه برشمرد و خاطر نشان کرد: تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه و هدفمند نمودن فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان باعث تولید علم می‌شود.
کد خبر : 48132

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر طی حمکی از سوی دکتر یوسف قیصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ، دکتر سرخوش صدیقی چهاربرج ،عضو هیأت علمی واحد بوشهر و استادیار گروه علوم پایه به عنوان مدیر مرکز رشد واحدهای فناور این واحد دانشگاهی جانشین مهندس جلیل عظیم پور شد.


دکتر یوسف قیصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در ابتدای این مراسم با تأکید براینکه فعالیت های علمی و پژوهشی باید با شتاب بیشتری انجام شود گفت : از ظرفیت های دانشجویان ، بویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی استفاده بهینه تری شود.


دبیر هیأت امنای استان بوشهر تبدیل ایده به فرآورده را یکی از اهداف اصلی دانشگاه برشمرد و خاطر نشان کرد : تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه و هدفمند نمودن فعالیت های اقتصادی دانش بنیان باعث تولید علم می شود.


وی با بیان اینکه مراکز رشد واحدهای فناور جایگاه خاصی در دانشگاه آزاد اسلامی دارند اذعان داشت : واحدهای فناور بایستی فضا ، خدمات حمایتی و تجهیزات مشترک در اختیار شرکت های کارآفرین قرار دهند تا بتوانند کارآفرینان و شرکتهاى کوچک را در ایجاد و توسعه موسسات خود یارى نمایند.


دبیر هیأت امنای استان بوشهر تبدیل نوآوری ها و دستاوردهای علمی به فناوری ها و محصولات مورد نیاز جامعه و شکل دهی شرکت های دانش بنیان را از اهداف مراکز رشد واحدهای فن آور برشمرد و اظهار داشت : این مدیریت از سه بخش مراکز کارآفرینی، رشد و هدایت شرکت های دانش بنیان تشکیل یافته و ضمن ترویج فرهنگ کارآفرینی در سطح دانشگاه تلاش می کند تا با شناسایی نخبگان و صید ایده های ناب و انجام حمایت های مادی و معنوی، مقدمات لازم برای تبدیل آنها به شرکت دانش بنیان موفق را فراهم آورد.


وی ادامه داد : از دیگر اهداف این مرکز ایجاد زیرساخت لازم به همراه پشتیبانی های مؤثر شرکت های دانش بنیان است که این شرکت ها را در جهت تجاری سازی موفق محصولات و خدماتشان یاری نموده و موجب گردد هم دانشگاه و هم کارآفرینان از منافع مادی و معنوی دستاوردهای حاصل بهره مند گردند.


در ادامه دکتر اسماعیل کوه گردی معاون پژوهش و فناوری واحد بوشهر نیز با بیان اولویت های کاری اذعان داشت : پنج هدف اصلی را برای رسیدن به اهداف دانشگاه به عنوان سرمشق قرار داده ایم .


وی ادامه داد : ایجاد فضای مطلوب کاری ، آموزش و مشاوره علمی و صنعتی و اقتصادی ، تبلیغات و بازاریابی گسترده ، کمک به دریافت تسهیلات مالی ، و اطلاع رسانی به موقع و همگام با رشد کشور از گام های نخست ما در این بخش خواهد بود.


دکتر صدیقی چهاربرج نیز نظم و انضباط کاری را ضروری دانست و گفت : استفاده از نظرات ، پیشنهادات و انتقادات دانشجویان و استادان در پیشبرد اهداف یاری گر خواهد بود.


وی افزود : تبدیل ایده پروژه های صنعتی و کارآفرینی را مدنظر قرار خواهیم داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته