دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1393 - 13:00
رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت در گفت‌وگو با آنا:

پیوند اعضا برای اتباع افغان به هموطنان خود امکانپذیر شد

رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت از امکانپذیر شدن انجام پیوند اعضا، برای اتباع افغان مقیم ایران به هموطنان خود خبر داد.
کد خبر : 4812

کتایون نجفی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره امکان‌پذیر شدن پیوند اعضا برای اتباع افغانی مقیم ایران گفت: پیرو مصوبه سومین جلسه شورای عالی پیوند اعضا، امکان پیوند اعضا از اتباع افغانی مقیم ایران به وزیر بهداشت ابلاغ و به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارسال شد.


وی افزود: در این ابلاغ اتباع افغانی مقیم ایران می‌توانند از هموطنان مقیم خود در ایران (افراد زنده یا مرگ مغزی) عضو پیوندی دریافت کنند.


رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت درباره مشخصات اتباع افغانی مقیم ایران، گفت: اتباع افغانی مقیم ایران شامل افرادی می‌شوند که برای آنها توسط وزارت کشور مدارک آمایش صادر شده و دفترچه‌های پناهندگی و یا اقامت دائم و یا گذرنامه صادر شده توسط نیروی انتظامی را داشته باشند.


نجفی‌زاده یادآور شد: مجوز پیوند این افراد در تهران تنها توسط اداره پیوند بیماری‌های خاص وزارت بهداشت و در شهرستان‌ها توسط کارشناس پیوند معاونت درمان دانشگاه‌ها پس از استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری محل صدور و یا پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا صادر و به بیمارستان دولتی آموزشی دارای مجوز پیوند ارسال می‌شود.


وی با اشاره به نظارت‌های انجام شده در لحظه عمل گفت: مسئولیت تایید هویت دریافت کننده و گیرنده در لحظه عمل به عهده حراست بیمارستان مربوطه است.


رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت اظهار کرد: این افراد به هیچ عنوان نمی‌توانند به افراد ایرانی عضوی اهدا و نمی‌توانند از ایرانیان عضوی دریافت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته