دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش 200 درصدی حضور خارجی‌ها در نمایشگاه‌های ایران

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با بیان اینکه حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های ایران افزایش 200 درصدی داشته است، گفت: استقبال خارجی‌ها از نمایشگاه‌های ایران چشمگیر است.
کد خبر : 48118

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از پایگاه خبری سازمان توسعه تجارت، حسین اسفهبدی عنوان کرد: سالانه بیش از 100 نمایشگاه داخلی و خارجی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود و در برخی نمایشگاه‌ها تا 50 کشور هم حضور دارند.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برخی نمایشگاه‌ها از همان ابتدای کار با استقبال بالای متقاضیان مواجه و به سرعت پر می‌شود، افزود: بخش خارجی نمایشگاه ایران‌پلاست که قرار است سال آینده برگزار شود، از هم‌ اکنون پر شده است و نمایشگاه نفت نیز آن قدر با استقبال مواجه شده بود که ناچار شدیم برخی سالن‌های شرکت سهامی نمایشگاه‌ها را به منظور جانمایی شرکت‌های خارجی متقاضی حضور در نمایشگاه نفت تخلیه کنیم.


وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری یا مشارکت در سرمایه‌گذاری مهم‌ترین درخواست شرکت سهامی نمایشگاه‌ها در مذاکره با شرکت‌های خارجی است.


اسفهبدی بیان کرد: ما از شرکت‌های خارجی می‌خواهیم ضمن حضور در نمایشگاه‌های ایران و افزایش معامله و تبادلات تجاری خود با ما، در صنایعی که ایران نیاز به تأمین مالی و سرمایه‌گذاری خارجی دارد مشارکت کنند؛ این یعنی یک معامله برد ـ برد. نه‌ تنها آنها از سرمایه‌گذاری در ایران منتفع می‌شوند، بلکه ما هم می‌توانیم از این طریق اهداف توسعه‌ای خودمان را دنبال کنیم.


رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با بیان اینکه تأکید همیشگی و خط قرمز فعالیت‌های ما کیفیت برگزاری نمایشگاه است، تاکید کرد: یکی از مهمترین مولفه‌های کیفیت نمایشگاه‌ها به شاخص وضع سالن‌های نمایشگاهی برمی‌گردد؛ هرچند نمایشگاه بین‌المللی تهران به عنوان یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های دنیا مطرح است و جانمایی مناسب سالن‌ها و فضای سبز قابل توجه در این نمایشگاه از جمله ویژگی‌های منحصر به فردش محسوب می‌شود، اغلب سالن‌های آن عمری بیش از 40 سال دارد و نیازمند بازسازی هستند.


وی افزود: ما همواره این موضوع را مدنظر قرار داده‌ایم اما برای بازسازی و ارتقای کیفیت سالن‌های نمایشگاهی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیاز داریم و از هر نوع سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی استقبال و حمایت می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته