دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1393 - 13:07
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

اختتامیه جشنواره صنعت چاپ برگزار شد

مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی و جمعی از دست‌اندرکاران حوزه چاپ در تالار وحدت برگزار شد.
کد خبر : 4810

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، در ابتدای این مراسم محمدحسن فکری معاون آموزشی و پژوهشی نشر و دبیر این دوره از جشنواره گفت: «جشنواره ملی چاپ در طول ۱۴ دوره به قدمت و غنای خوبی رسیده است. این جشنواره با همت مسئولان پا گرفت و امروز به درخت تناوری تبدیل شده است. امیدوارم برندگان سیمرغ چاپ در هر دوره از جشنواره بتوانند در بازارهای جهانی چاپ حضور یابند و آثار خود را به نمایش بگذارند».


فکری تصریح کرد: «این دوره از جشنواره در بخش مسابقات بر‌تر علمی و پژوهشی و با معرفی بر‌ترین‌ها و هدف تمرکز بر آثار تولید کنندگان داخلی برگزار شده است. امسال برای اولین بار تولید کنندگانی که از وزارت ارشاد و صنوف مربوطه مجوز داشته‌اند توانسته‌اند نمونه‌های خود را از طریق سامانه‌ها ارسال و این آثار را در معرض داوری قرار دهند».


دبیر چهاردهمین دوره از جشنواره صنعت چاپ گفت: «هیات داوران همچون دوره‌های گذشته از پیشکسوتان چاپ استفاده کرده است ضمن اینکه دبیرخانه این جشنواره بعد از ماه‌ها فعالیت و به همت داوران توانسته به داوری شاخص و علمی در زمینه معرفی بر‌ترین‌ها بپردازد».


در ادامه این مراسم کلیپی از مراحل مختلف چاپ با توضیحات محمود رضا برازش مدیر کل چاپ وزارت ارشاد، محمد حسن فکری دبیر جشنواره و... پخش شد.


همچنین بیانیه هیات داوران از سوی سیامک دری رئیس هیات داوران در این مراسم قرائت شد.


در ادامه این مراسم علی جنتی وزیر ارشاد گفت: «ترجیح می‌دهم در این مراسم کمتر صحبت کنم چون می‌دانم حضار خوشحال می‌شوند، ضمن اینکه خود من نیز زمان کمی برای ماندن در اینجا دارم، در این صورت تنها به سپاس‌گزاری از حضور سروران گرامی و تلاشگرانی که با تمام توان و محدودیت‌های مختلف صنعت چاپ را ارتقا می‌دهند بسنده می‌کنم».


او اضافه کرد: «امیدوارم برگزیدگان این حوزه بتوانند در توسعه صنعت چاپ نقش بسزایی داشته باشند، قطعا برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند در ارتقای صنعت چاپ نقش داشته باشد و بی‌تردید موجب تشویق دیگر اهالی صنعت نشر نیز خواهد بود».


سپس سید عباس صالحی، علی جنتی، محمود رضا برازش و جمعی دیگر از دست اندرکاران جشنواره برای اهداء جوایز به روی سن آمدند. اسامی برگزیدگان به این شرح اعلام شد:


حمید فرنود شرکت «چاپ فرارنگ»، امین دلربا «شرکت دلربا»، امیر حسین رزاقی «شرکت چاپ و بسته فرارنگ»، ‌ مسعود فرزانه «موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی»، ناصر میرباقری «شرکت خانه فرهنگ و هنر گویا»، علی رضا حدیدی «چاپ اهل قلم»، حمید رضا جواهری «شرکت چاپ آرتا»، مهدی خضروی «شرکت چاپ اردیبهشت نو»، هادی تخیری «شرکت نیکان پردازش»، حمید متواضع «شرکت چاپ ابیانه»، ‌علیرضا دانش «شرکت هرم آرتا»، محمد رضا صاف‌دل «چاپ و بسته بندی نو»، ‌رضا منصوری «شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران»، حسام الدین گودرزی «شرکت حکاکی دیجیتال و هولوگرام ایران»، ‌ بهزاد بری‌زاده «شرکت چاپ پرینت»، کمال فتحی بی‌طرف «شرکت آرتا»، محمد علی آقا‌زاده نیک‌جو «نقشینه چاپ تبریز».


در پایان این مراسم نیز برگزیدگان این دوره از جشنواره با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عکس یادگاری گرفتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته