دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون سیما اعلام کرد؛

سیمای نوروز 99 در جذب مخاطب رکورد زد/ 90.3 بیننده برای برنامه‌های تلویزیونی عید

معاون سیمای رسانه ملی تاکید کرد: نوروز امسال تلویزیون با بیش از نود درصد بیننده، بیشترین مخاطب را طی یک دهه گذشته داشته است.
کد خبر : 480927
unnamed.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی سیما، معاون سیمای رسانه ملی تاکید کرد: نوروز امسال تلویزیون با بیش از نود درصد بیننده، بیشترین مخاطب را طی یک دهه گذشته داشته است.


 مرتضی میرباقری معاون سیما امروز 16 فروردین با اشاره به نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان در نیمه نوروز درخصوص میزان مخاطبان برنامه های نوروزی گفت:  ما در نوروز امسال حدود  90/3 بیننده داشتیم که در یک دهه اخیر یک رکورد برای تلویزیون محسوب می شود.


دکتر مرتضی میرباقری گفت: می توانیم بگوییم برنامه های نوروز، پیروزی نوروزی تلویزیون بر کرونا بود به طوری که  از 8 صبح تا 8 شب ،  هشت فیلم سینمایی از شبکه های مختلف تلویزیون پخش می شد و از ساعت 8 شب تا 12 شب هم چهار سریال را تقدیم مردم عزیزمان کردیم و برنامه های ترکیبی مثل «دورهمی» یا «فرمول یک » و مسابقه های « عصرجدید»، «ایران»، «پنج ستاره» «کودک شو» و ... هم سعی در فراهم کردن اوقات شاد برای بینندگان عزیز داشتند.


وی ادامه داد: از آنجایی که کودکان و نوجوانان ساعات بیشتری در خانه حضور داشتند، شبکه های کودک و امید که شبکه های تخصصی مربوط به این سنین است در این ایام با پخش دهها فیلم سینمایی، انیمیشن و پویانمایی، اوقات دلنشینی را برای این عزیزان فراهم کردند.


معاون سیما افزود: به جز شبکه های اصلی ، با تدارک نوروزی کانال های «تماشا» و «نمایش» هم ما شاهد یک شبکه مجازی فیلم و سریال بودیم و همچنین شبکه مستند در ایام نوروز، مستندهای زیبا شامل دیدنی های ایران را به تصویر درآورد.


وی اظهار داشت: ما حدود 130 فیلم سینمایی که همه مربوط به دو – سه سال اخیر است در ایام نوروز پخش کردیم ، 20 فیلم سینمایی انیمیشن و 4 سریال داشتیم که در مجموع 60  قسمت سریال پخش شد و  20 مسابقه با پخش 200 قسمت  ، تقدیم هموطنان و بینندگان عزیز شده است .


میرباقری همچنین از تولید و پخش نماهنگ هایی با محتوای آرامشی برای مخاطبان رسانه ملی خبر داد و گفت: فضای کشور در شرایط کنونی احتیاج به آرامش دارد که سعی کردیم در این ایام پخش نماهنگ و کلیپ های آرامش بخش و شاد را برای مخطبان بیشتر به نمایش درآوریم.


معاون سیما با توجه به تغییرات کنداکتور برنامه های شبکه های تلویزیون از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: با توجه به شرایط پیش آمده ، جنس برنامه های تلویزیونی باید تغییر می کرد و علاوه بر برنامه های که در حوزه سلامت داشتیم و آگاهی رسانی و اینکه مردم متوجه شوند در این شرایط خاص و متفاوت چه سبک زندگی را باید برای حفظ سلامت خود در پیش بگیرند و در کنار آن طراحی برنامه های سرگرمی برای تقویت روحیه مردم ضروری بود.


وی افزود: ما چهار گام برای تولید و پخش برنامه ها در دوران شیوع کرونا برای شبکه های مختلف تعریف کردیم. گام اول مربوط به اسفندماه بود که جداول پخش برنامه ها صددرصد تغییر کرد. در این دوران هدف، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم درباره بیماری کرونا و ارائه اطلاعات لازم به منظور مراقبت و پیشگیری از آن بود که با برنامه ساری های متنوع و دعوت از صدها کارشناس و متخصص در این خصوص اطلاع رسانی بسیار شفاف و مفیدی به مردم عزیز کشورمان ارائه شد.


میرباقری ادامه داد: گام دوم که مصادف با ایام نوروز بود و هدف و رسالت ما غلبه بر نگرانی های مردم درخصوص این بیماری و ایجاد فضای سرگرمی و شادی بود که به لطف خدا با موفقیت این مرحله را طی کردیم چرا که تقویت روحیه و دادن انگیزه و امید به مردم از الویت های رسانه ملی است.


معاون سیمای رسانه ملی همچنین از شروع گام سوم از امروز تا 6 اردیبهشت با  حلول ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در گام سوم که هم اکنون در آن قرار داریم با یک ارتقاء نسبت به برنامه های اسفند در خدمت مردم عزیز و صبور کشورمان هستیم و فیلم ها و سریال های جدید در نوبت پخش شبکه ها، پیش بینی کردیم.


 به گفته وی از امروز 16 فروردین هر روز هشت فیلم سینمایی جدید از شبکه های سیما پخش می شود و از ساعت 8 تا 12 شب، چهارسریال برای بینندگان عزیز پخش می شود که سریال «نون خ» جایگزین سریال «پایتخت» می شود.


میرباقری درباره گام چهارم تلویزیون گفت: شبکه های تلویزیونی همچون سال های گذشته ، برای ماه رمضان سریال ها و فیلم های سینمایی ویژه ای تدارک دیده اند و هم اکنون در حال بررسی و انتخاب 4 سریال از بین 7 سریال ویژه پخش ماه مبارک رمضان هستیم و این نوید را به مردم عزیز می دهیم که برای ماه رمضان امسال سریال های جذابی در نظر گرفته شده که تقدیم بینندگان رسانه ملی خواهد شد.


میرباقری با اشاره به محدودیت ها و اعمال تعطیلی اجتماعات دینی و مذهبی با شیوع کرونا در کشور گفت: مردم ما در ماههای رجب و شعبان به اماکن مقدسه و ادعیه توجه ویژه تر و بیشتری دارند و ما می بایست ارتباط زنده با اماکن مقدسه داخل کشور و خارج از کشور را برقرار می کردیم و در این ایام سخنرانی های مذهبی ، مناجات ها ، نیایش و دعاها را طراحی کردیم تا ظرفیت های معنوی را به خانه های مردم بیاوریم تا مردم مومن عزیزمان از برکات این ماههای گرانقدر، فیض و بهره ببرند.


میرباقری همچنین به یکی از برنامه های ویژه  تلویزیون در ایام کرونایی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه های رسانه ملی بخش آموزش بود که تلویزیون از اسفندماه به کمک آموزش و پرورش آمد و با شیوع ویروس کرونا، برنامه های آموزشی را برای 16 میلیون دانش آموز  که به واسطه تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، خانه نشین شده اند پخش کرده که همچنان ادامه دارد و هم اکنون دانش آموزان از راده دور و از طریق  شبکه های آموزش، شبکه چهار و دو در حال آموزش هستند و در این مدت حدود 28 برنامه ویژه آموزش در بخش ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم و فنی حرفه ای طراحی شده است.


معاون سیما در پایان تاکید کرد: با تمام ظرفیت های خود آخرین گام کرونایی را برمی داریم تا با مدد الهی این مرحله را طی کنیم و برای مردم عزیزمان که در خانه هستند از نظر تفریح و سرگرمی ، شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که مطابق با هر سلیقه ای، برنامه ای برای تماشا و لذت بردن وجود داشته باشد تا خستگی های در خانه ماندن کمتر برای عزیزانمان، حس شود.


انتهای پیام /4143/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب