دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گیرکردن دست یک پیرمرد لایِ درِ متروی تهران

مردی که قصد داشت با جلوگیری از بسته شدن در یکی از قطارهای متروی تهران، سوار آن شود با گیر کردن انگشتانش بین در واگن، روی زمین کشیده و زخمی شد.
کد خبر : 48090
به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از اعتماد، این حادثه که صبح روز دوشنبه در ایستگاه دروازه‌دولت متروی تهران اتفاق افتاده است پس از آن رسانه‌ای شد که تعدادی از شاهدان عینی حادثه خبر آن را با عنوان «گیر کردن یک پیرمرد لای در قطار و کشیده شدنش روی زمین» در شبکه اجتماعی موبایلی تلگرام منتشر کردند و از «جراحت شدید» او خبر دادند. یکی از آنها نوشته است: «صبح دوشنبه در ایستگاه متروی دروازه‌دولت ایستاده بودم. قطار داشت حرکت می‌کرد که ناگهان صدای داد و فریاد توجهم را به خود جلب کرد. پیرمردی، دستش لای در یکی از واگن‌های قطار گیر کرده بود و با حرکت قطار روی زمین کشیده می‌شد. وقتی قطار ایستاد، او به‌شدت مجروح شده بود. اورژانس آمد و نجاتش داد.»


احسان مقدم، مدیرکل روابط عمومی شرکت بهره‌برداری متروی تهران در واکنش به این حادثه از «مساعد بودن» حال مجروح حادثه خبر داد و درباره جزییات آن به «اعتماد» گفت: «دوشنبه هفته گذشته در ایستگاه متروی دروازه‌دولت تهران، مردی لاغراندام قصد داشت همزمان با بسته شدن در یکی از قطارها، با عجله سوار آن شود که متاسفانه انگشتانش بین در یکی از واگن‌ها گیر کرد و با حرکت قطار، روی زمین کشیده شد.در همان لحظات ابتدایی وقوع حادثه، مامور مترو با دیدن صحنه و شنیدن داد و فریادهای مرد حادثه دیده، خود را به دکمه اعلام وضعیت اضطراری رساند و با فشار دادن آن باعث شد تا راهبر، از ماجرا باخبر شود، قطار را متوقف و از افتادن آن مرد در ریل قطار جلوگیری کند.»


به گفته مقدم با حضور ماموران اورژانس، مرد حادثه دیده که از ناحیه دو انگشت دست زخمی شده بود به بیمارستان منتقل شد و اکنون حال عمومی او مساعد است.


مدیرکل روابط عمومی شرکت بهره‌برداری متروی تهران «عدم رعایت نکات در ایمنی استفاده از قطار مترو» از سوی حادثه دیده را علت وقوع آن دانست و گفت: «بارها از سوی مسوولان درباره شیوه صحیح استفاده از قطارهای مترو هشدارهای لازم به شهروندان داده شده است. در این حادثه فرد مجروح بدون توجه به حرکت قطار قصد داشت سوار آن شود که تنها اندکی تامل و صبر می‌توانست از وقوع آن جلوگیری کند. اگر او به داخل ریل می‌افتاد، با خطر مرگباری روبه‌رو می‌شد.»



انتهای پیام/

برچسب ها: متروی تهران واگن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته