دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1394 - 10:44
کوتاه از واحدهای شبستر، علوم‌دارویی، هشتگرد، بندرگز، خورموج، نجف‌آباد، علوم‌ وتحقیقات، بیضا، کاشان، بروجرد و مرند

از برگزاری همایش حجاب و عفاف تا برگزاری کارگاه‌های آموزشی در دانشگاه آ‌زاد

کارمند واحد شبستر مقام دوم مسابقات سراسری قرآن و عترت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی را کسب کرد.
کد خبر : 48079

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، موسی قیاسی سیس در مرحله نهایی چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته حفظ جزء 30 رتبه دوم را کسب کرد.


قیاسی سیس از کارکنان واحد شبستر در مرحله نهایی چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی توانست در بخش شفاهی و در رشته حفظ جزء 30 رتبه دوم را کسب کند.


در مرحله نهایی بخش شفاهی چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی که در تاریخ­‌های 14 و 15 آبان ماه در لاهیجان برگزار شد نفرات برگزیده استان­‌ها حضور داشتند.


شرکت کنندگان در بخش­‌های مختلف حفظ جزء 30، حفظ 3 جزء، حفظ 5 جزء، حفظ کل قرآن، و قرائت ترتیل و تحقیق به مسابقه پرداختند.


کارگاه آموزشی منابع ناشر الزویر با حضور نماینده ناشر در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد



کارگاه آموزش تخصصی منابع ناشر الزویر (science direct_ mendeley_ scopus ) در سالن غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.


در این کارگاه که استادان و دانشجویان ارشد و دکترا حضور داشتند الهیار نماینده ناشر درباره پایگاه استنادی scopus و بخش‌های مختلف آن همچون جستجو در اسناد،‌ محققان،‌ ژورنال‌ها و محاسبه hendex محققین توضیحاتی لازم را ارائه دادند.


استاد این کارگاه در ادامه در مورد جستجو و استفاده از پایگاه science direct و نیز نرم‌افزار mendeley توضیحات لازم را ارائه کردند.



دانشکده علوم و فناوریهای نوین واحد علوم دارویی سومین سمپوزیوم تخصصی گروه میکروبیولوژی را برگزار کرد


چهاردهمین همایش تزیاری و سومین سمپوزیوم تخصصی گروه میکروبیولوژی به منظور آشنایی دانشجویان با زمینه تحقیقاتی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی برگزار شد.


چهاردهمین همایش تزیاری و سومین سمپوزیوم تزیاری گروه میکروبیولوژی واحد علوم دارویی با حضور مدیر گروه میکروبیولوژی و دبیر برگزاری این سمپوزیوم، جمعی از معاونان، استادان و دانشجویان به منظور آشنایی دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد میکروبیولوژی با زمینه تحقیقاتی اعضای هیات علمی این گروه آموزشی، اعضای هیات علمی برخی از دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی دیگر در آمفی تئاتر دانشکده علوم و فناوری‌های نوین برگزار شد.


دکتر ابراهیم بلالی، رئیس دانشکده علوم و فناوری‌های نوین، گزارشی درباره تعداد دانشجویان این رشته و امکانات گروه میکروبیولوژی ارائه دادند و سپس نکاتی را درباره اهمیت انتخاب موضوع پایان نامه متذکر شد.


در ادامه دکتر ستاره حقیقت، دبیر برگزاری این سمپوزیوم و معاون آموزشی دانشکده با ارائه توضیحاتی درباره تاریخچه تاسیس این گروه، در مورد زمینه‌های کاری و تحقیقاتی خود، امکانات آزمایشگاه تخصصی و تجهیزات آن، نحوه انتخاب موضوع پایان نامه، استاد راهنما و مشاور، نگارش پروپوزال و چگونگی سیر مراحل تصویب پروپوزال نکاتی را متذکر شد.


در ادامه این سمپوزیوم، استادان مدعو از دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی، انستیتو پاستور ایران، موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، شرکت داروسازی مهندسی تحقیقاتی توفیق دارو، دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و موسسه دانش‌بنیان ایرانیان ژن فناور به معرفی موضوعات مرتبط با تازه های میکروبیولوژی و الویت‌های پژوهشی حیطه کاری خود پرداختند.


در پایان این مراسم با حضور ریاست دانشکده، از استادان قدردانی به عمل آمد.


همایش حجاب و عفاف در واحد علوم دارویی برگزار شد


به همت معاونت دانشجویی- فرهنگی واحد علوم دارویی، همایشی با موضوع حجاب و عفاف در آمفی تئاتر دانشکده داروسازی برگزار شد.


به همت معاونت دانشجویی- فرهنگی واحد علوم دارویی، همایشی با موضوع حجاب و عفاف با حضور دکتر علی اکبر رائفی پور در سالن آمفی تئاتر دانشکده داروسازی برگزار شد.


رائفی پور در این همایش که با استقبال پرشور دانشجویان برگزار شد درباره مساله حجاب و پوشش در طول تاریخ، ادیان و ملل مختلف توضیحاتی ارائه داد.


وی همچنین با رویکرد تحلیلی و آماری به بحث واردات لوازم آرایش، نحوه تولید و مضرات آن پرداخت و توطئه‌های بیگانگان را برای ایجاد بحران هویت در بین نسل جوان و بویژه دختران و زنان توضیح داد.


تلاش واحد هشتگرد برای جذب دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد لازمه افزایش مشارکت دانشجویان را برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع در حوزه فرهنگی و دانشجویی دانست.


دکتر سید شاپوررضا شجاعی در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی واحد هشتگرد با توجه به تلاش دشمنان برای استحاله فرهنگی جوانان و کم رنگ کردن مباحث دینی در بین آن‌ها با ترویج فرهنگ غربی و بی‌هویتی گفت: باید همه به ویژه متولیان دانشگاهی تلاش کنند تا ارزش‌های والای اسلامی در بین جوانان گسترش یابد و در این راستا نقش استادان دانشگاه که ارتباط مستقیم و مستمری با دانشجویان دارند بسیار موثر است.


در این جلسه قرار شد دفتر فرهنگ اسلامی این واحد در راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و دانشجویی با تلاش بیشتری اقدام کرده و ماهانه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه را به رئیس دانشگاه آزاد هشتگرد برای تحلیل شرایط ارائه کنند.


افتخارآفرینی دانشجوی واحد بندرگز در مسابقات کشتی انتخابی تیم ملی‎


دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات کشتی انتخابی تیم ملی شد.


محمد امین بهی مسئول تربیت بدنی واحد بندرگز گفت: سید احمد رسولی دانشجوی رشته تربیت بدنی واحد در وزن 125 کیلو گرم موفق شد عنوان نایب قهرمانی مسابقات کشتی آزاد انتخابی تیم ملی را کسب کند.


مسابقات از تاریخ 94/8/14 لغایت 94/8/15 به میزبانی تهران برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج مشاور عالی در امور پژوهش و فناوری شد


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در حکمی علیرضا چمکوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج را به عنوان مشاور عالی در امور پژوهش و فناوری منصوب کرد.


در بخشی از این حکم آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و توانمندی جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان مشاور عالی اینجانب در امور پژوهش و فناوری منصوب می‌شوید.


در ادامه این حکم آمده است: امید است در انجام وظائف محوله و در راستای تحقق آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی، سیاست های دولت تدبیر و امید و اهداف و رویکردهای سازمان موفق باشید.


برگزاری کرسی آزاد اندیشی خانواده مطهر درواحد نجف آباد


نخستین کرسی آزاداندیشی در سال تحصیلی جدید با موضوع خانواده مطهر، پوشش، مد و الزامات پوشش دانشجویی به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار شد.


در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام دکتر راعی دانشیار گروه حقوق، دکتر اذانی دانشیار گروه جغرافیا و دکتر مجابی رئیس دانشکده هنر، معماری و شهرسازی واحد نجف آباد برگزار شد، موضوع پوشش و مد از سوی دانشجویان و استادان اداره کننده کرسی مورد بررسی و نقد قرار گرفت.


در این نشست که با استقبال چشمگیر دانشجویان همراه بود موضوعاتی همچون: «حجاب، محدودیت یا مصونیت»، «نبود اسلام در غرب و زمینه های انحراف اخلاقی»، «مد گرایی و الزامات پوشش دانشجویی در زمینه پوشش و حجاب»،«محدودیت های پوششی در دانشگاه های دنیا»، «حجاب و تاثیر آن برامنیت اجتماعی»، «حجاب ذهن، حجاب کلام و حجاب رفتار و‌ «تاریخچه مد و تمایل انسان به زیبایی گرایی » مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.


سخنرانی رئیس انجمن روزنامه نگاران آلمان در واحد علوم و تحقیقات


کریستین دیتر زارم Chiristian Diether Zam رئیس انجمن روزنامه نگاران آلمان که به دعوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در ایران حضور پیدا کرده است، در واحد علوم و تحقیقات سخنرانی می‌کند.


براساس هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی گروه علوم ارتباطات این واحد با اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کریستین دیتر زارم روز یکشنبه مورخ 17 آبان ماه سال جاری، ساعت 14 در محل سالن علامه حلی واقع در ساختمان علوم انسانی واحد علوم و تحقیقات به سخنرانی خواهد پرداخت.


کارگاه آموزشی اطفای حریق در واحد بیضا برگزار شد


کارگاه آموزشی خاموش کردن آتش و راه‌ های مقابله با آتش سوزی به صورت عملی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا با حضور استادان و کارکنان برگزار شد.


این کارگاه باهدف ارتقای سطح آگاهی عمومی و آمادگی بیشتر کارکنان، نحوه محار و مقابله با انواع آتش، مقابله با حوادث غیر مترقبه و.. اجرا شد.


در این دوره مطالبی شامل اصول اولیه ایمنی و آتش نشانی، آشنایی با انواع خاموش کننده‌ها، روش استفاده از آنها، چگونگی مقابله و مهار آتش سوزی و تمرین اطفای حریق با استفاده از کپسول های اطفاء حریق به کارکنان آموزش داده شد.این کارگاه آموزشی با همکاری شهرداری و آتش نشانی شهر بیضا در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی بیضا اجرا شد .


گرامیداشت اربعین قاریان قرآن فاجعه منا در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد


محفل انس با قرآن و گرامیداشت اربعین قاریان شهید فاجعه منا در سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد.


اربعین شهادت قاریان و حاجیان مهاجر الی الله در سرزمین منا با حضور قاری بین المللی حاج جعفر فردی و برادر قاری شهید حاج حسن دانش بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور جمعی از علاقه مندان به قرآن و اهل بیت(ع) برگزار شد.


در این مراسم مداح اهل بیت عصمت و طهارت مجید یاراحمدی پس از مداحی و نوحه سرایی به ذکر مصائب اهل بیت و بیان فاجعه خونبار منا پرداخت.


در ادامه برادرِ شهید حسن دانش خاطراتی از زندگی آن شهید برای حاضرین روایت کرد و در پایان قاری بین‌المللی حاج جعفر فردی به قرائت کلام الله مجید پرداخت.


نمابشگاه کتاب و نرافزار در واحد مرند برگزار شد


به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و تسهیل دسترسی دانشجویان به کتب جدید، نمایشگاهی از جدیدترین کتب در زمینه‌های روانشناسی، خانواده، تاریخ، و ادبیات و کتب دانشگاهی با 50در صد تخفیف و نرم‌افزار با 30 درصد تخفیف با بیش از 300عنوان کتاب فارسی در محل ساختمان آیت‌الله میرزا باقر مرندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند با حضور دکتر علی رضایی رئیس واحد مرند، استادان، کارکنان و دانشجویان افتتاح شد .


دکتر طباطبایی معاون پژوهشی واحد مرند هدف از برگزاری این نمایشگاه را گسترش فرهنگ مطالعه، علم و آگاهی بیشتر دانشجویان دانست و اظهار کرد: در این نمایشگاه برای حمایت از دانشجویان، کتابها با تخفیف مناسب ارائه می‌شود و زمان این نمایشگاه تا 21 آبان در نظر گرفته شده است.


نمایشگاه کتب لاتین نیز در آذر ماه به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه برگزار خواهد شد که هماهنگی‌های لازم در این‌باره‌ در حال انجام است و جزئیات بیشتر به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته