دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1399 - 15:59
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صددقی یزد:

تعداد مراجعان بدحال به بیمارستان‌ها استان در حال افزایش است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهيد صدوقی يزد گفت: در حال حاضر ۱۳۰ تخت بخش آی سی يو توسط بيماران کرونايی اشغال است و تعداد بيماران بستری در اين بخش رو به افزايش است.
کد خبر : 480724
11464767_602.jpg

گروه استان‌های خبرگزاری آنا، ابراهیم سلمانی گفت: از ابتدای شيوع بيماری کوويد ۱۹ در استان یزد، از ۲ هزار و ۱۲ نفر نمونه‌گيری انجام شده که جواب آزمايش هزار و ۱۲۸ نفر مثبت گزارش شده است.


وی با توجه به آمار کاهش بیماران بستری در بيمارستان‌های شهيد صدوقی، ميبد و اردکان افزود: حدود ۵۰ تخت از تعداد تخت‌های اشغال شده توسط بيماران کروناويروس در بيمارستان‌ها امام جعفر صادق ميبد و ضيايی اردكان كاهش يافته است و يك بخش ( ۳۰ تخت) از بخش‌های عفونی بيمارستان شهيد صدوقی نيز غير فعال شده است.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید‌صدوقی یزد تصریح کرد: هر چند کاهش موارد بستری را در چند روز اخير شاهد بوديم اما تعداد بيماران بدحال به‌نسبت همه بيماران بستری افزايش پيدا كرده است.


سلمانی ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۰ تخت بخش ای سی يو  توسط بيماران کرونايی اشغال است، و با توجه به افزايش مراجعين بدحال به بيمارستان‌ها، در آينده به تعداد بيشتری از تخت ICU نياز است و زنگ خطر جدی  در استان به‌صدا درآمده است.


وی خاطر نشان کرد: در بيمارستان شهدای‌کارگر نيز ۷۰ درصد تخت‌های اختصاص داده شده به بيماران كرونايی (۳۶ تخت) توسط  اين بيماران اشغال  شده است.


این مقام مسئول سی‌تی‌های انجام شده در بيمارستان شهيد صدوقی را یادآور شد و گفت: در ۴۰ روز گذشته، ۲ هزار و ۵۸ سی‌تی در اين بيمارستان انجام شده است که هزار و ۱۱ نفر به صورت سرپايی درمان ، ۴۰۳ نفر در بخش اورژانس بستری و ۶۴۶ نفر در بخش‌های بيمارستان بستری و در مرحله درمان قرار گرفتند.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد  افزود: در مجموع در بیمارستان‌های شهيد رهنون و اردکان، هزار و ۱۸۲ مورد سی‌تی و در بيمارستان ميبد هزار و ۱۸۸ مورد سی‌تی ريه انجام شده است.


سلمانی با توجه به‌تعطیلی اصناف غيرضروری و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان، تاکيد کرد: هم‌استانی‌ها از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و تردد غيرضروری در سطح شهر جدا خودداری كرده و برای قطع زنجيره ابتلا به كرونا ويروس در خانه بمانند.


انتهای پیام/۴۱۱۷/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته