دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نگران خدمات پس از فروش کالاهای اقساطی نباشید

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب که کالاهای شرکت تحت مدیریتش در طرح فروش اقساطی عرضه می‌شود، تاکید کرد که این طرح در همه کشورهای دچار رکود، عملیاتی شده است و هیچ عارضه تورمی نخواهد داشت. او این را هم گفت که مشتریان در این طرح نباید نگران خدمات پس از فروش کالاها باشند.
کد خبر : 48072

محمدرضا دیانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه در این طرح 35 شرکت تولیدی مشارکت دارند،‌گفت:‌ امکان تولید و تامین کالاها به اندازه تقاضا موجود در بازار وجود دارد و بعضی شرکت‌ها حتی محصولات خود را در انبارها دپو کرده‌اند.


وی تاکید کرد: توصیه‌ ما به دولت و بانک مرکزی این بود علاوه بر کمک به فروش کالا، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی هم در دستور کار قرار بگیرد تا بتوانیم در سه ماهه پایانی سال پاسخگوی تقاضای مردم باشیم.


دیانی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین مشکل شرکت‌های تولیدی تامین سرمایه در گردش است، ادامه داد: فروش اقساطی به تحریک بازار و افزایش تقاضا کمک می‌کند، ولی ممکن است در ماه‌های آخر سال مشکلاتی برای تولیدکنندگان به وجود بیاید.


او با بیان اینکه در فروش اقساطی، از تزریق نقدینگی به جامعه جلوگیری می‌شود،‌ اظهار کرد: شرکت‌هایی که در این طرح مشارکت دارند، معتبرند و توانایی تامین خدمات پس از فروش را نیز دارند.


دیانی با تاکید بر اینکه شرکت‌ها از بازپرداخت اقساط توسط مشتریان نگرانی ندارند، ادامه داد: قطعا اشکالاتی به این طرح وارد است، ولی باید با همفکری این کار به سرانجام برسد.


به گفته او، نظام بانکی شماره حساب‌هایی از تولیدکنندگان گرفته است که مبالغ مرتبط با خرید مردم را به آن واریز کند،‌ ولی در حین عملیاتی شدن طرح، جزئیات آن شفاف‌تر خواهد شد.


دیانی گفت: از 12 درصد سودی که در فروش اقساطی در نظر گرفته شده، 5 درصدرا باید تولیدکننده تقبل کند. در این حال پیش‌بینی شده استکه قیمت‌ها رقابتی باشد، چرا که در این طرح تولیدکننده مستقیما کالا را به دست خریدار می‌رساند بنابراین برای خریدار در مقایسه با بقیه طرح‌ها که شبیه لیزینگ هستند و قیمتشان بالاتر از بازار است، به صرفه‌تر است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب