دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اقتصاد در سالی که گذشت

نورانی: مهار تورم کافی نیست

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه اقتصاد کشور در دولت یازدهم تا حدودی با ثبات شد، گفت: بخشی از تورم در سال جاری مهار شد که البته کافی نیست.
کد خبر : 4807

حسین نورانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا پیش‌بینی کرد در صورت برداشته شدن کل تحریم‌ها، ثبات بیشتری بر اقتصاد ایران حاکم شود و افزود: تحریم‌ها و تشدید آن، هزینه‌های زیادی بر تولید و صادرات کشور تحمیل کرد.


او با تاکید بر لزوم فعال کردن دیپلماسی اقتصادی در سفارتخانه‌های ایران، اظهارکرد: وزارت امور خارجه و شخص آقای ظریف با تاکید بر دیپلماسی اقتصادی، اعلام کردند که برای فعال کردن این دیپلماسی و تقویت حضور بخش خصوص در تولید و صادرات کشور آمادگی کامل دارند.


وی ادامه داد: از این رو سال آینده با حمایت وزارت امور خارجه، سال فعال کردن بیش از پیش رایزنی بازرگانی در سفارتخانه‌های ایران برای حمایت از گسترش فعالیت بخش خصوصی و پویا کردن بیشتر اقتصاد ایران است.


به گفته نورانی، استفاده از دیپلماسی اقتصادی می‌تواند به عنوان یک حربه برای پیشبرد دیپلماسی سیاسی مورد استفاده قرار گیرد و این ابزاری است که در حال حاضر توسط کشورهای قدرتمند در جهان به کار می‌رود.


رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با تاکید بر اینکه باید ساختار اقتصاد کشور را برای حضور فعال‌تر در اقتصاد جهانی تغییر دهیم، تصریح کرد: ایران باید به سمت افزایش تولید صادراتی برود تا بتواند اتکای اقتصاد خود بر درآمدهای نفتی را کاهش دهد؛ در چنین شرایطی است که دیگر نوسان قیمت نفت هیچ تاثیری بر اقتصاد ملی نخواهد گذاشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته