دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 فروردين 1399 - 09:50
همتی تشریح کرد؛

جزئیات سیاست‌های جدید بانک مرکزی برای حمایت از تولید

رئیس کل بانک مرکزی چارچوب و جزئیات سیاست‌های بانک مرکزی ر برای حمایت از تولید تشریح کرد.
کد خبر : 480490
14503.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا،  عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی درباره سیاست‌های جدید بانک مرکزی نوشت:


1. در زمینه سیاست‌های اعتباری سه اقدام صورت می گیرد:


۱-۱ در مقابله با آثار اقتصادی کرونا، بانک‌های عامل مشخص شد و ساز و کار پشتیبانی از طرح بزرگ تامین اعتبار ۷۵ هزار میلیارد تومانی حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا با هدف حمایت از تداوم اشتغال نیروی کار واحدهای اقتصادی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.


۲-۱ در زمینه کمک به ایجاد جهش تولید، مقرر شد واحد نظارت بر زنجیره تامین در جهت تعمیق و توسعه زنجیره تامین مالی تولید کالاهاو خدمات در بانک مرکزی ایجاد شود.


۳-۱ سرانجام، تعهد بانکهای عامل مجری طرح گام نیز افزایش پیدا کرد.


۲. در زمینه سیاست پولی و توسعه عملیات بازار باز: شیوه‌نامه قرارداد خرید مجدد (Repo) و قرارداد خرید معکوس (Repo-Reverse) که برای اولین بار در ایران اجرا می شود تصویب شد.


۳. در بخش سیاست ارزی: برنامه ریزی لازم جهت تامین به موقع ارز کالاهای اساسی از روشها و کانالهایی که در دسترس بانک مرکزی و بخش خصوصی است، انجام و بر ضرورت تداوم روند مدیریت علمی و بدون هیجان بازار تاکید شد.


امیدوارم این اقدامات، چنان که قبلا گفته‌ام ادامه ثبات و پایداری را در اقتصاد فراهم کرده و مسیر رشد اقتصادی را هموار کند.


انتهای پیام/4141


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب