دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 فروردين 1399 - 14:58
مقایسه شیوع کرونا در ایران/ سه‌شنبه 12 فروردین؛

شیب منحنی ابتلا به کرونا درکشور کاهشی شد/ آیا روند کاهشی ابتلا به کرونا ادامه خواهد یافت؟

آخرین اخبار واصله از ابتلا به کرونا در کشور نشان‌دهنده تثبیت سیر ابتلا به این بیماری، در محدوده عدد 3 هزار نفر است که هرچند آمار خوبی نیست اما نشانه‌های ظاهر شدن شیب کاهشی ملایمی را با خود همراه دارد.
کد خبر : 480422
637204859212044054_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه پزشکی و بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا؛  تعداد مبتلایان ۲۴ ساعت گذشته به کرونا در ایران توسط وزارت بهداشت ۳ هزار و 111 مورد اعلام شد که خوشبختانه به نسبت روز گذشته 75 نفر کاهش داشته است و نشان‌دهنده شیب ملایم کاهش ابتلا به کرونا است.


همچنین آمار 745  نفری بهبودیافتگان سبب شده تا امیدها نسبت به درمان این بیماری در کشور و توسط پزشکان و کادر درمان ایرانی افزایش یابد آمار بهبودیافتگان کرونا که روز گذشته 13 هزار 911 نفر بود؛ امروز به عدد امید بخش  14 هزار 656 نفر رسید.



متاسفانه بر اساس آمار رسمی در ۲۴ ساعت گذشته 141 نفر دیگر از هموطنانمان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که این آمار  نسبت به عدد 117 نفر در روز گذشته افزایش اندکی را نشان می‌دهد. آمار کل جان‌باختگان کرونا در کشور به این ترتیب به عدد 2 هزار و 898 نفر رسید. همچنین 3 هزار و 703 نفر از مبتلایان کنونی در وضعیت حاد بیماری قراردارند.


بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت تا ظهر امروز بیش از ۶۵ میلیون نفر در غربالگری کرونا مشارکت داشته‌اند که امید است اجرای جدی طرح مذکور به در کنترل در آمدن شیب ابتلا و نهایتا ریشه کنی این بیماری در کشور منجر شود.



رییس جمهور حسن روحانی امروز در ستاد ملی مبارزه با کرونا از تمدید محدودیت‌های اعمال شده تا 20 فروردین ماه سخن گفت که نشاندهنده ضرورت تداوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سطح ملی است.


 باید تاکید داشت که تنها راه ریشه‌کنی بیماری در کشور رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از تجمعات توسط همه آحاد ملت می‌باشد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته