دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 فروردين 1399 - 14:59

کرونا؛ نکات تحویل غذای سفارش آنلاین

ترس از ابتلا به بیماری کرونا این روزها رستوران‌ها را بدون مشتری گذاشته و تقریباً تمامی اغذیه فروشی‌ها را به ارائه خدمات آنلاین ترغیب کرده است.
کد خبر : 480415
t60bkvjc8zzo.jpeg

به گزارش حوزه بهداشت و سلامت گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سرایت ویروس کرونا از طریق ارتباطات اجتماعی مسئله‌ای است که این روزها تمام دنیا را به سمت ارتباط‌های آنلاین سوق داده است و رعایت فاصله اجتماعی حداقل دو متر نیز دستورالعملی است  که برای ارتباطات ضروری روزانه مردم با یکدیگر مورد تأکید مسئولان بهداشت و سلامت کشورهاست.


رعایت مسائل بهداشت فردی این روزها به فرهنگی تبدیل شده که نحوه غذا خوردن مردم را هم متحول کرده است. این روزها ترس از ابتلا به بیماری رستوران‌ها را بدون مشتری گذاشته است و تقریباً همه اغذیه‌فروشی‌ها خدمات خود را با رعایت توصیه‌های بهداشتی بیرون از رستوران ارائه می‌دهند.


متخصصان بهداشت توصیه می‌‌کنند برای کم‌کردن خطر آلودگی از غذاهای بسته‌بندی شده استفاده کنیم به صورتی که پس از خرید بسته مواد غذایی را باز کرده و آن را در ظروف خانگی مناسب بریزیم و استفاده کنیم و البته پیش از آن دست‌ها را با دقت بشوییم.


این متخصصان همچنین تأکید می‌کنند سفارش غذا از رستوران‌ها در صورت رعایت روش‌های صحیح آماده‌سازی و پخت غذا هیچ خطری ندارد. اما بهتر است برای اطمینان خاطر بیشتر قبل از خوردن آن را دو دقیقه در مایکروویو بگذارید.


 


سفارش آنلاین غذا به دلیل اینکه شما نیاز ندارید با دیگر افراد تماس بگیرید، همچنین خطر استفاده از کارت بانکی یا اسکناس را از بین می‌برد، از اهمیت خاصی برخوردار است؛ به شرطی که تحویل سفارش غذا با رعایت استاندارهای بهداشتی باشد.


پیک‌های تحویل غذا موظف به رعایت موارد بهداشتی، داشتن ماسک و دستکش هستند، همچنین لباس و باکس حمل غذا باید مرتباً از سوی صاحبان این مشاغل ضد عفونی شود تا خطر انتقال ویروس به از بین برود. در این صورت شما می‌توانید به راحتی و بدون نگرانی از ابتلا به بیماری غذای دلخواه خود را سفارش دهید و از خوردن آن لذت ببرید.


انتهای پیام/4034/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته