دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1394 - 09:21
در کارگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی و ازدواج دانشگاه آزاد ایلام مطرح شد:

مهم‌ترین علت طلاق در ایلام، فقر آموزش‌های پیش از ازدواج است

به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام و معاونت پیشگیری دادگستری استان ایلام، کارگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی با تکیه بر مسأله ازدواج با حضور دانشجویان و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام برگزار شد.
کد خبر : 48037

به گزارش خبرنگار آنا، مشاور پیش از ازدواج سازمان بهزیستی در این جلسه گفت: در استان ایلام ده درصد ازدواج ها منجر به طلاق می شود و این آمار نگران کننده است.


دکتر شاپور کردی با اشاره به عواملی چون بیکاری و اعتیاد که از مهم ترین عوامل افزایش طلاق است گفت: از هر 12 پرونده طلاق در استان ایلام، هشت مورد آن مربوط به اعتیاد است.




وی تصریح کرد: اما مهم ترین دلیل طلاق در استان ایلام ناآگاهی از وضعیت خانواده انتخابی، فقر آگاهی از ابعاد مختلف مسأله ازدواج و عدم وجود رابطه صمیمانه در خانواده هاست.




کردی گفت: در یک ازدواج احتمالاً تعارض هایی وجود خواهد داشت ولی مهم این است که یک خانواده خوب و آموزش دیده، شیوه برخورد با این تعارض ها را بداند.




این مدرس دانشگاهی افزود: زوجین برای ازدواج نیاز به آموزش های بینشی خاصی دارند تا مشخص شود که آیا مهارت های لازم را برای روبرو شدن با چالش های زندگی دارند یا نه.




وی ضمن ابراز تأسف از اینکه متأسفانه جوانان انرژی زیادی را در ازدواج، صرف تهیه کیک عروسی و... می کنند اضافه کرد: جوانان باید انرژی خود را صرف آموختن مهارت های همسر شدن نمایند.




دکتر کردی گفت: اگر چه این باور وجود دارد که داشتن فرزند در دوام زندگی مشترک مؤثر است اما توصیه می شود که اگر زوجین هنوز شناخت لازم را از هم ندارند، بهتر است در سال اول ازدواج بچه دار نشوند.




وی به دانشجویان توصیه کرد: ازدواج باید بصورت مرحله ای باشد تا زوجین بتوانند ابتدا به ثبات شخصیتی تازه ای در ازدواجشان برسند و شناخت کافی از ویژگی های خوب و بد طرفین به دست بیاورند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته