دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کرونا ویروس 5 برابر بیشتر از تصور قبلی دانشمندان عمر می کند

برخلاف تصور قبلی محققان که عمر کووید-19 بر روی سطوح مختلف را بسیار محدود تخمین زده بودند، نتایج یک تحقیق جدید در آمریکا نشان می‌دهد کرونا ویروس می‌تواند بسیار بیشتر از برآوردهای اولیه در محیط و روی سطوح مختلف دوام بیاورد.
کد خبر : 479772
photo_2020-02-26_10-54-04.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت شبکه خبری"سی‌ان‌ان" آمریکا، مرکز مدیریت و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) اعلام کرد ویروس کرونا جدید می‌تواند روی سطوح تا ۱۷روز فعال باقی بماند.


در تحقیقی که روی ۲کشتی تفریحی "دایموند پرنسس" و "گرند پرنسس" در سواحل ژاپن و کالیفرنیا آمریکا به‌عمل‌آمده مشخص‌شده حتی ۱۷ روز روی پس از تخلیه این کشتی‌های تفریحی مسافربری از مسافران مبتلا به ویروس کرونا، در آزمایش‌های انجام‌شده از روی سطوح مختلف در اتاقک این کشتی‌ها، ویروس فعال کرونا مشاهده شده است.


پیش از این تصور می شد این ویروس می‌تواند روی سطوحی همچون صفحه‌نمایش موبایل‌ها تا ۹۶ ساعت یا ۴ روز در دمای طبیعی اتاق زنده بماند.


این تخمین بر پایه داده‌هایی بود که در جریان شیوع ویروس سارس در سال ۲۰۰۳ به سازمان جهانی بهداشت گزارش شدند.


کرونا و سارس هر دو از یک خانواده محسوب می‌شوند و هر دو ویروس به لحاظ راه‌های انتقال و نحوه اثرگذاری تا حدی به هم شباهت دارند و به همین دلیل در اصطلاح علمی از نام مشابه برخوردارند. ویروس سارس SARS-CoV خوانده می‌شود و ویروس جدید کرونا، نسخه ۲ آن یعنی SARS-CoV-۲.


تحقیقات انجام‌شده روی ویروس سارس نشان می‌دهد که این ویروس می‌تواند روی دیوار گچی ۳۶ ساعت، روی فلز ضدزنگ و پلاستیک ۷۲ ساعت و روی شیشه ۹۶ ساعت دوام بیاورد.


انتهای پیام/4145


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته