دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا:

هر بیمار کرونایی می‌تواند 406 نفر را آلوده کند

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: یک فرد آلوده به ویروس کرونا در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی و فاصله یک و نیم متر در طول یک‌ماه می‌تواند تا 406 نفر را آلوده کند.
کد خبر : 479590
11455329_685.jpg

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حمیدرضا جمشیدی در ارتباط با میزان ناقل بودن یک فرد آلوده به ویروس کرونا اظهار کرد: در صورتی‌که یک‌فرد آلوده هیچ اصول بهداشتی و همچنین فاصله لازم را از دیگران را رعایت نکند می‌تواند در طول یک‌ماه 406 نفر را آلوده کند.


وی ادامه داد: در صورتی‌که همین فرد بیمار  50 درصد اصول بهداشتی را از جمله میزان تماس و فاصله با دیگران را رعایت کند میزان افرادی‌که بعد از یک‌ماه آلوده می‌شوند به 15 نفر کاهش می‌یابد و اگر همین فرد آلوده 75 درصد بهداشت و فاصله را رعایت کند میزان انتقال به یک‌نفر تقلیل پیدا می‌کند.


دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تصریح کرد: هیچ پزشکی بهتر از مردم نیست که بتواند در طول یک‌ماه میزان انتشار یک ویروس را از 406 به یک‌نفر کاهش دهد.


جمشیدی تصریح کرد: نکته کلیدی در بحث پیشگیری از ویروس کرونا در خانه ماندن، شستن دست‌ها، نکشیدن دست بر روی چشم و بینی، رعایت فاصله یک و نیم متر با دیگران و شرکت نکردن در تجمعات است.


انتهای پیام/ 4105


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته