دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1394 - 13:11

دستکاری نرخ ارز؛ موضوع اصلی دیدار سالیانه اعضای ترانس‌پسیفیک

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه گفت اعضای پیمان تجارت آزاد اقیانوس آرام دست‌کم یک بار در سال دیدار خواهند کرد تا مطمئن شوند هیچ‌یک از آنان برای کمک به صادرکنندگان در نرخ ارز دستکاری نکرده‌اند.
کد خبر : 47937

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری ژاپنی «کیودو»، این طرح با هدف کاهش نگرانی‌ها در آمریکا به‌ویژه میان برخی نمایندگان مجلس و صاحبان صنعت خودرو درباره کاهش عمدی ارزش پول ژاپن و دیگر کشورهای عضو پیمان ترنس‌پسیفیک برای افزایش صادرات خودرو، ارایه شده است.


به نوشته کیودو، 12 عضو پیمان ترنس‌پسیفیک در یک بیانیه مشترک تاکید کردند هر کشور عضو، به تعهد خود برای «جلوگیری از دستکاری نرخ ارز یا سیستم پولی بین‌المللی به منظور جلوگیری از تعادل موثر در تنظیم پرداخت یا به دست آوردن مزیت رقابتی ناعادلانه» پایبند است.


این پیمان کشورهایی را که ۴۰ درصد کل اقتصاد‌ جهان را تشکیل می‌دهند، گرد هم می‌آورد و با هم مرتبط می‌سازد. این کشورها که در دو سوی اقیانوس آرام قرار دارند شامل آمریکا، استرالیا، برونئی، کانادا، شیلی، ژاپن، مالزی، مکزیک، نیوزیلند، پرو، سنگاپور و ویتنام می‌شود.


بر اساس این توافق، یک هیات ویژه برای حل‌وفصل مناقشات تجاری بین کسب‌وکارها و کشورهای ذی‌نفع در این پیمان، تشکیل خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ارز ژاپن آمریکا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته