دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1394 - 11:58

ناتو به بزرگ‌ترین رزمایش خود طی 13 سال گذشته پایان می‌دهد

دبیرکل ناتو از پایان بزرگ‌ترین رزمایش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در 13 سال گذشته که با اعتراض مردم اسپانیا روبه‌رو شده بود، خبر داد.
کد خبر : 47933

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از تارنمای شبکه «یورونیوز»، در این رزمایش 36 هزار سرباز، ملوان و افسر هوایی از بیش از 30 کشور شرکت داشتند.


«ینس اشتولنبرگ» دبیرکل ناتو، روز پنجشنبه گفت: در شرق، روسیه‌ای قرار دارد که قدرت‌نمایی می‌کند اما ناتو قصد رویارویی با این کشور را ندارد. در واقع، ما روابطی سازنده‌تر مبتنی بر همکاری با روسیه را خواستاریم اما در جنوب با خشونت و بیرحمی‌های داعش و سازمان‌های تروریستی و نیز کشورهایی روبه‌روییم که یا سقوط کرده‌اند یا در حال سقوطند.


به نوشته یورونیوز، ناتو نیروهای اسپانیا را آموزش می‌دهد تا یک نیروی ویژه ضربت ایجاد شود. این نیرو باید توانایی رویارویی با روش‌های غیرمعمول جنگ را داشته باشد مانند شیوه رفتار سربازان سبزپوش فاقد علامت‌های شناسایی که در کریمه و شرق اوکراین فعال بوده‌اند.


به گزارش یورونیوز، شمار بی‌سابقه‌ای از افراد و تجهیزات نظامی مشترک در حال مانورند اما بریگاد نخبه‌ای که امروز آزمایش شده است و سال آینده آماده نبرد می‌شود، فقط شامل پنج هزار نفر می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته