دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1394 - 14:45
در گفت‌وگو با آنا

خباز: دلواپسان هسته‌ای امروز «دلواپس نفوذ» شده‌اند/ از سخنان حکیمانه رهبری برای به زانو درآوردن رقیب سوءاستفاده می‌شود

معاون سابق امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: مخالفان دولت که در صف دلواپسان مذاکرات هسته‌ای بودند، امروز دلواپس نفوذ شده‌اند و جوری سخن می‌گویند که انگار خود تافته جدابافته هستند.
کد خبر : 47896

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره واژه «نفوذ» و تذکر رئیس‌جمهوری در این باره مبنی بر اینکه برخی با این واژه بازی می‌کنند، اظهار کرد: کلمه نفوذ یکلی از کلماتی است که در تاریخ سیاسی ما سابقه دیرینه دارد و نه تنها در تاریخ سیاسی ما بلکه در جهان هم همواره عده‌ای از این روش برای به زانو درآوردن رقیب سوءاستفاده می‌کردند.


وی افزود: از نفوذ بهره‌های سالم و ناسالم می‌گیرند؛ البته نفوذ، حتمی، واقعی و ممکن است. ولی باید دید که این نفوذ چگونه ممکن است اتفاق بیفتد؟ آیا جنبه واقعی دارد یا عده‌ای از آن سوءاستفاده می‌کنند؟


این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: اگر بخواهیم از گذشته‌های دور عبور کنیم و به همین زمان خودمان هم بپردازیم، هرگاه امام(ره) و رهبری درباره نفوذ هشدار دادند، عده‌ زیادی آن را به جان و دل خریدند و مراقبت کردند؛ ولی عده قلیلی هم این را برای سوءاستفاده به عنوان حربه قرار دادند تا رقیب خود را از پای درآورند.


مخالفان دولت که در صف دلواپسان مذاکرات هسته‌ای بودند، امروز دلواپس نفوذ شده‌اند و جوری سخن می‌گویند که انگار خود تافته جدابافته هستند. متأسفانه وقتی عملکرد آنها را مورد بررسی قرار می‌دهید بیشترین نفوذها در زمان دولت مورد حمایت آنها رخ داده است

خباز ادامه داد: اینها که اینگونه رفتار می‌کنند گویی خودشان نزدیک‌تر از دیگران به رهبری و سخنان ایشان هستند؛ لذا درصدد نصیحت دیگران برمی‌آیند و خود را از اشتباه مصون برمی‌شمرند.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه «نفوذ چیز جدیدی نیست و در همه ادوار وجود داشته است»، گفت: استکبار جهانی از این موضوع بیشترین استفاده را کرده ، و تا جایی پیش رفته است که زندگی خصوصی مسئولان اروپایی را نیز مورد جاسوسی قرار داده است.


این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه «در اصل تلاش برای نفوذ در همه دوره‌ها، اتفاق نظر داریم»، اضافه کرد: مشکل از آنجایی شروع می‌شود که از این حربه سوءاستفاده می‌شود و عده‌ای آن را چماق می‌کنند روی سر دولت و به گونه‌ای جلوه می‌دهند که خود نفوذناپذیرند و خودشان فقط می‌توانند عوامل نفوذ را شناسایی کنند و این دولت است که همه خطاها را مرتکب می‌شود و این نفوذ فقط در میان دولتمردان است.


خباز تأکید کرد: سخنان و کلمات رهبری آموزنده و هشداردهنده است و همواره به موقع و به‌جاست، همه تصمیم‌گیران باید این را آویزه گوش خود قرار دهند و این یک وظیفه شرعی برای همه تصمیم‌سازان است؛ ولی در این میان عده‌ای از این سخنان حکیمانه به نفع امیال سیاسی سوءاستفاده می‌کنند و می‌خواهند با استفاده از آن، رقیب را به زانو دربیاورند.


وی افزود: دولت باید تمام تلاش خود را به کار ببرد و وارد حاشیه‌ها نشود. مخالفان دولت می‌خواهند پیروزی دولت را برعکس جلوه دهند و مردم را ناامید کنند، در صورتی که وظیفه همه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران نظام جمهوری اسلامی ایران این است که مردم را امیدوار کنند البته نه امید واهی بلکه امید واقعی.


این نماینده سابق مجلس بیان کرد: مخالفان دولت که در صف دلواپسان مذاکرات هسته‌ای بودند، امروز دلواپس نفوذ شده‌اند و جوری سخن می‌گویند که انگار خود تافته جدابافته هستند. متأسفانه وقتی عملکرد آنها را مورد بررسی قرار می‌دهید بیشترین نفوذها در زمان دولت مورد حمایت آنها رخ داده است. اینها اگر نگران‌اند راه‌های نفوذ را بیان کنند تا اگر اتفاق نامناسبی افتاد جلوی آن گرفته شود نه اینکه موضوع نفوذ را چماق کنند بر سر دولت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب