دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بهرام عظیمی در گفتگو با آنا:

مخاطب تلویزیون نیاز به برنامه‌های جذاب و غافلگیر کننده دارد/ اینهاست که مردم را از پای ماهواره بلند می‌کند

این انیمیشن‌ساز تأکید کرد: مردم باید از دیدن تلویزیون لذت ببرند و دستور کار مدیران هم باید برنامه‌های سرگرم‌کننده باشد؛ چون پیامدش تزریق نکات اخلاقی است. در همین برنامه‎هاست که پیام‌دادن‌ها نیز جواب می‌دهد.
کد خبر : 478852
آشنایی-با-بیوگرافی-بهرام-عظیمی-7-519x346.jpg

بهرام عظیمی، کارگردان سینما و از سازندگان شناخته شده حوزه انیمیشن که حضور او در بسیاری از برنامه‌های پرمخاطب سیما نیز دیده می‌شود، در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا درباره توقع و انتظاری که مخاطب از تولیدات صداوسیما به خصوص در ایام نوروز دارد، عنوان کرد: ما دو دسته مخاطب داریم یکی آنهایی که در خانه ماهواره دارند و سرشان به این برنامه‌ها گرم است و دیگری همین جماعت بسیاری که پای تلویزیون خودمان نشسته‌اند.


وی ادامه داد: مردم نیازمند تفریح و سرگرمی هستند و این را باید به آنتن سیما بیشتر و بیشتر وارد کرد. همین الان مدام کارتون، سریال و فیلم‌های قدیمی پخش می‌شود که برای بسیاری اتفاقا جذاب است ولی مردم همچنان منتظر اتفاقات جدیدی در تلویزیون هستند.


مردم این برنامه‎ها را می‌خواهند


وی با اشاره به برنامه «خندوانه» متذکر شد: درست است که شاید در دوره‌ای به همین «خنداونه» و  رامبد جوان انتقاداتی وارد شد ولی همین مردم هنوز هم به شدت دنبال این برنامه هستند. چند میلیون مخاطب «خندوانه» را نباید دست کم گرفت. مخاطب تلویزیون ما دوست دارد مدام اتفاقات جدید و جذاب روی آنتن ببیند.



برنامه‌های درجه یک، چیزی است که جایش در برنامه‌های تلویزیون خالی است درحالی که می‌تواند بسیار بیننده داشته باشد و اتفاقا مردم را از پای ماهواره بلند کند و به سمت تلویزیون خودی بکشاند.



عظیمی خاطرنشان ساخت: مسابقات تلویزیون و برنامه‌هایی مثل «عصر جدید»، «اعجوبه‌ها»، «دورهمی»، «خندوانه» و غیره برای بیننده بسیار جذاب است. حتی برنامه جدیدی که رضا رشیدپور با عنوان «اتفاق»، بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود.


این انیمیشن‌ساز تأکید داشت: به عنوان کسی که سال‎هاست درگیر این برنامه‌ها بوده‎ام، ساخت این نوع برنامه‌ها را ایده‌آل و فکر شده می‌دانم. برنامه‌ای که جمعیتی بسیار را وارد استودیو می‎کند که در این چند وقته نیز مواردی از آن را روی آنتن داشته‌ایم، هم بسیار فکر شده و هم هزینه‌بر است اما  تولیدات درجه الفی است که مخاطب آن را می‌پسندد.


وی با اشاره به تولیداتی مثل تلنت یا تاکشو و مسابقات تلویزیونی توضیح داد: مثال‌‎هایی که زدم از نمونه‌های موفق برنامه‌های استودیویی است که یک تیم بزرگ و درجه یک پشت تولیدشان قرار دارند؛ هرچند که مخاطب فقط خروجی را می‌بیند. مردم این برنامه‌ها را می‌خواهند.


بیننده دنبال برنامه‌های درجه یک، جذاب و غافلگیرکننده است


وی ضمن بیان این مطلب، افزود: برنامه‌های درجه یک، چیزی است که جایش در برنامه‌های تلویزیون خالی است درحالی که می‌تواند بسیار بیننده داشته باشد و اتفاقا مردم را از پای ماهواره بلند کند و به سمت تلویزیون خودی بکشاند. برنامه‌هایی که محتوایش قابل پیش‌بینی نیست و مدام آدم‌های جدید را معرفی می‌‎کند مثل همین «دورهمی»ها را باید زیاد کرد.


کارگردان انیمیشن سینمایی «تهران 1500» معتقد بود: تلویزیون باید برای جذب مخاطب، بیشتر سراغ ساخت تولیدات و تلنت‌هایی برود که از قضا سرگرم‌کننده و غافلگیر کننده باشد. در برنامه‌ای مثل «عصر جدید» با آدم‌هایی مواجه می‌شوید که حتی اسم شهرش را نشنیده‌ایم اما یکباره بواسطه هنرش، خلاقیت و شهر و منطقه‌اش را مطرح می‌کنیم. این‌ها اتفاقات بزرگی است.



چیزی که مردم از برنامه‌سازان تلویزیون می‎خواهند، ساخت برنامه‌های درجه یک و جذاب است .نکته‌ای که ما در این سال‌ها دقیقا برعکس عمل کرده بودیم آن هم با تعدد در ساخت برنامه‌های غمگین و حزن‌آور که متاسفانه کم نبوده است.



به گفته عظیمی؛ چیزی که مردم از برنامه‌سازان تلویزیون می‎خواهند، ساخت برنامه‌های درجه یک و جذاب است یعنی نکته‌ای که ما در این سال‌ها دقیقا برعکس عمل کرده بودیم آن هم با تعدد در ساخت برنامه‌های غمگین و حزن‌آور که متاسفانه کم نبوده است.


برای شادی مخاطب دیر عمل می‌کنیم


وی عنوان کرد: ما در برنامه‌سازی برای شادی مردم دیر عمل می‌کنیم. سال‎های سال بود که ماه رمضان را ماه عزاداری می‌دانستیم و حتی سریال‌ها نیز اشک مردم را درمی‌آورد. بالاخره به این نتیجه رسیدند که رمضان ماهی است که مردم دل‌هایشان به هم نزدیک می‌شود، اتفاقا یک دورهمی خانوادگی است و بهترین زمان برای پخش سریال جذاب خواهد بود.


این طراح کاراکتر و کاریکاتوریست اعتقاد داشت: مردم باید از دیدن تلویزیون لذت ببرند. دستور کار مدیران باید برنامه‌های سرگرم‌کننده باشد چون پیامدش تزریق نکات اخلاقی است. در این برنامه‎هاست که پیام‌دادن‌ها نیز جواب می‌دهد و موثر عمل می‌کند.


عظیمی بر ساخت انیمیشن سیاساکتی به عنوان مصداقی از این قضیه اشاره کرد و گفت: سیاساکتی در دوره آقای قالیباف به من پیشنهاد شد و دیدید چه تأثیری بر فرهنگ راهنمایی و رانندگی گذاشت. اینها یک اتفاق بزرگ است که باید سراغش رفت.


انتهای پیام /4143/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب