دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1394 - 13:15
رئیس کمیته امداد :

کمتر از یک درصد ازدواج‌ها در کمیته امداد به طلاق منجر می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: آمار طلاق در خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، کمتر از یک درصد است.
کد خبر : 47872

به گزارش گروه اجتماعی آنا، مهندس سید پرویز فتاح در نخستین کنگره ملی مشاوره، خانواده و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر خاطرنشان کرد: در اقشار آسیب پذیر توانمندی‌هایی وجود دارد که درخانواده‌های دارا و توانمند دیده نمی‌شود که باید این توانمندی‌ها شناسایی و هدایت شوند. ما خیلی نگران توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف نیستیم، اصل کار ما حمایت معنوی و توانمندسازی روحی و روانی جامعه هدف کمیته امداد است.
وی با بیان اینکه کار کمیته امداد در عرصه اجتماعی و تحلیل آسیب‌های اجتماعی یک نوع پیشگیری محسوب می‌شود، گفت: اگر این نگاه را در جامعه حاکم کنیم و خانواده‌های آسیب پذیر را از حمایت‌های مادی، معنوی و مشاوره برخوردار کنیم به سمت دستگیری خانواده‌های بسیاری پیش خواهیم رفت.
فتاح همچنین به وجود روح بلند و ایمان قوی این قشر از جامعه اشاره و تصریح کرد: خاستگاه بسیاری از انسان‌های بزرگ این خانواده‌ها بودند.
رئیس کمیته امداد با توجه به اینکه جامعه هدف ما آسیب پذیرند و مشکلاتشان نیز بزرگ است، گفت: با توانمندسازی این افراد می‌توان جامعه‌ای سالم و پویا داشته باشیم ولی باید در قدم اول اقدام به شناسایی و هدایت آنها کنیم.
مهندس فتاح درباره آمار بالای طلاق در جامعه، گفت: این آمار در خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، کمتر از یک درصد است.
وی افزود: در حال حاضر 208 هزار یتیم تحت پوشش داریم که 800 هزار نفر آنها از حامی برخوردارند؛ یعنی به ازای هر نفر 3 تا 4 حامی وجود دارد.همچنین 330 هزار دانش آموز و 100 هزار طلبه تحت پوشش در حال تحصیل هستند. سه هزار نخبه نیز شناسایی شده است که جزو خانواده های آسیب پذیر محسوب می شوند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با توجه به اجرای طرح محسنین، خاطرنشان کرد: تنها در ماه مبارک رمضان امسال در قالب طرح محسنین که ویژه کودکان بد سرپرست هستند، 340 هزار حامی اعلام آمادگی کردند.
فتاح در ادامه با ارائه آماری از وضعیت وام‌های دریافتی از سوی مددجویان کمیته امداد از بانک‌های عامل، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته شده کمتر از یک درصد از وام‌هایی که مدد جویان کمیته امداد دریافت کرده‌اند وصول نشده و خوشبختانه مددجویان ما در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.
رئیس کمیته امداد در ادامه ضمن تشکر از همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران در برپایی این کنگره، خواستار پیگیری دستاوردها و نتایج این کنگره و تداوم این گونه همکاری‌ها شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته