دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1394 - 11:47

وزیر کشور: انتخابات باید صحنه نمایش اقتدار ملی باشد/ همواره اعلام کرده‌ایم خط قرمز ما عتبات عالیات و ۴۰ کیلومتری مرزهای ماست

وزیر کشور با تأکید بر اینکه «انتخابات باید صحنه نمایش اقتدار ملی باشد»، تصریح کرد: باید تلاش کنیم انتخابات امسال موجب تقویت وحدت داخلی و نیز افزایش قدرت چانه‌زنی ایران در عرصه‌های بین‌المللی شود.
کد خبر : 47841

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی که عصر چهارشنبه 13 آبان در سفری کوتاه، به طبس رفته است، در سخنانی در جمع مردم این شهرستان در آستانه امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع)، به موضوع برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سال جاری اشاره کرد و گفت: انتخابات باید صحنه نمایش اقتدار ملی باشد.


گروهی در سال ۹۲ با طراحی‌های قبلی قصد ایجاد اختلال در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری داشتند

وزیر کشور با بیان اینکه «تمامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده باید بر اساس قانون و مقررات جاری کشور در همه زمینه‌ها عمل کنند»، گفت: رقابت‌های سالم سیاسی در کنار حضور پرشکوه و حماسی مردم بسیاری از نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد.


وی، برگزاری انتخابات سالم و قانونمند را هدف اصلی برگزارکنندگان انتخابات دانست


رحمانی‌فضلی به اقدامات و تلاش‌های دشمنان در سال ۸۸ برای ایجاد فتنه در کشور اشاره کرد و افزود: بعد از اتفاقات تلخی که در آن دوران افتاد، در سال ۹۲ نیز گروهی با طراحی‌های قبلی قصد در ایجاد اختلال در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری داشتند.


وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز با زمان‌شناسی مناسب، همچون همیشه با نامگذاری سال ۹۲ با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مردم را به حضور در انتخابات ترغیب و کاندیداها و هواداران آنها را نیز به رعایت قانون فراخواندند و مسئولان ذی‌ربط نیز تمامی تلاش خود برای برگزاری انتخاباتی باشکوه به‌کار گرفتند.


وی با بیان اینکه «محصول حضور باشکوه مردم در انتخابات سال ۹۲ دولت تدبیر و امید بود»، گفت: رئیس دولت یازدهم نیز شخصی مورد وثوق رهبری، با تجربه، کاردان، از متن روحانیت و پشتیبان رهبری است که توانست کابینه‌ای با تجریه و لایق را برای اداره امور کشور انتخاب نماید.


وزیر کشور، در بخش دیگری از سخنان خود به توفیقات دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: خوشبختانه دولت یازدهم بعد از به‌دست گرفتن عنان خدمت‌رسانی به مردم، وارد میدان مذاکرات هسته‌ای شد و توانست با راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت مردم عزیز، حرف منطقی و مستدل خود را به گوش جهانیان رسانده و در راستای احقاق حقوق ملت بزرگ ایران در این زمینه گامی بلند و مهم بردارد.


رحمانی فضلی، به توفیقات سیاست خارجی ایران اشاره کرد و افزود: اگر در گذشته ایران محور خشونت در منطقه و تهدیدی برای امنیت جهان وانمود می‌شد، امروز ایران محور حل مناقشات منطقه‌ای و بهشتی برای سرمایه‌گذاران خارجی است که برای ورود به آن رقابت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه کشورهایی که در گذشته ای نه چندان دور ایران هراسی و جنگ روانی علیه ایران را ترویج می کردند ، گفت: همان کشورها امروز ایران را کشوری مهم در منطقه می دانند که حل بسیاری از معادلات سیاسی در منطقه بدون حضور این کشور میسور نیست.


وی با بیان اینکه «به خاطر این نعمت‌ها باید شاکر خداوند متعال باشیم»، گفت: تمامی این موفقیت‌ها در سایه ولایت‌پذیری، مجاهدت، غیرت دینی، الگوگیری از سیره ائمه اطهار(ع)، وحدت و برادری، فرهنگ ایثار و شهادت و استقامت و ایستادگی مردم عزیز حاصل شده است که باید از این ارزش‌ها به عنوان یک گنجینه مهم و ارزشمند حراست و پاسداری کرد.


وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم اقتصادی دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: دولت تدبیر و امید موضوع اقتصاد مقامتی را به عنوان یک دستورالعمل جدی مورد توجه قرار داده و در حال تدوین طرحی جامع و کلان است تااین مهم را نیز به مرحله اجرا بگذارد.


وی با بیان اینکه «اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصادی مقاوم است که در برابر تکانه‌های سیاسی و اقتصادی نخواهد لرزید»، گفت: نگاه به ظرفیت‌های درونی و استفاده از توانمندی‌های بومی از دیگر مواردی است که در این زمینه باید بطور جد مورد توجه قرار گیرد.


رحمانی‌فضلی، عدالت اجتماعی و منطقه‌ای و نیز توازن در توسعه مناطق را مورد تأکید جدی قرارداد و افزود: مناطق مختلف ایران از جمله خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بومی و محلی فراوانی است که این ظرفیت‌ها باید شناسایی شده و در جهت شکوفا شدن آنها به منظور توسعه عدالت در تمامی بخش‌ها اقدامات لازم صوت گیرد.


همواره اعلام کرده‌ایم که خط قرمز ما عتبات عالیات و ۴۰ کیلومتری مرزهای ماست


به گزارش آنا، همچنین وزیر کشور، چهارشنبه‌شب،‌ در سخنان دیگری در جمع مردم طبس، به شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و افزود: باید برای جهانیان در این مکان موزه عبرتی برپا شود تا همگان یک بار دیگر فرجام لشکر ابرهه را در قالب شکست آمریکای متجاوز مشاهده کنند.


عبدالرضا رحمانی فضلی در سخنان خود که در جمع مردم شهرستان طبس ابراز کرد، با اشاره به یوم الله ۱۳ آبان گفت: وقتی که در سال ۴۳ آمریکای جنایتکار مردم ایران را بی‌هویت قلمداد کرد و با قانون کاپیتولاسیون ظلم خود را در ظاهری قانونی در کشور به مرحله اجرا گذاشت، مردم مسلمان ایران به تدریج با الگوگیری از قیام سرخ حسین(ع) و با غیرتی عاشورایی و با پیروی از امام راحل(ره) به‌پا خاستند و در سال 57 بساط جور و ظلم را برای همیشه از ایران برچیدند.


رئیس دولت یازدهم، شخصی مورد وثوق رهبری، با تجربه، کاردان، از متن روحانیت و پشتیبان رهبری است که توانست کابینه‌ای با تجریه و لایق را برای اداره امور کشور انتخاب نماید

وی امام راحل(ره) را منادی حق و داعی به شکستن حصارهای ظلم و طاغوت دانست و تصریح کرد: حرکت ددمنشانه ارتش رژیم پهلوی در حمله به دانشگاه نیز خود موجب ایجاد موج بعدی بیداری ملت ایران شد و موجب شد تا دانشجویان مسلمان خط امام در سال ۵۸ باتسخیر لانه جاسوسی آمریکا انتقام خون های پاک ریخته شده شهدای عزیز خود را از رژیم منحوس پهلوی و آمریکای خونخوار بگیرند.


رحمانی‌فضلی، ائمه اطهار(ع) را الگوی ملت ایران دانست و تصریح کرد: تمامی ایام الله خصوصاً یوم الله ۱۳ آبان باید برای همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت شود و اقداماتی صورت گیرد تا از فراموشی این ایام عزیز و بزرگ جلوگیری گردد.


وی با بیان اینکه «این ایام الله باید برای همیشه در زمان جاری شود»، گفت: این ایام درس غیرت، دینداری، مجاهدت، حریت و آزادگی را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کند.


رحمانی‌فضلی، به نقشه‌های دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: تحمیل ۸ سال جنگ نابرابر، ترور شخصیت‌های تراز اول نظام، ایجاد و تقویت گروهک‌های وابسته مثل منافقین، ایران‌هراسی، تحریم و... از جمله حربه‌هایی بوده که دشمن برای براندازی نظام مقدس اسلامی به بوته آزمایش گذاشته است.


وی با بیان اینکه «ایران از تمامی آزمایشات سخت همواره سربلند خارج شده است»، ادامه داد: امروزه به برکت رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل(ره) در ابتدای پیروزی انقلاب و رهبر معظم انقلاب در شرایط فعلی، رشادت‌های شهدای عزیز و نیز هوشیاری و صبوری ملت عزیز ایران، ایران تنظیم‌کننده تحولات در منطقه و کشوری مهم و تأثیرگذار در حل مناقشات سیاسی منطقه و دنیاست.


رحمانی‌فضلی به برگزاری اجلاس حل بحران سوریه اشاره کرد و افزود: امروز کشورهای دنیا چاره‌ای ندارند جز اینکه از ایران به عنوان یک کشور تأثیرگذار و مهم در منطقه برای حل مناقشه سیاسی در کشور سوریه دعوت کنند.


وی، داعش و سایر گروه‌های صهیونیستی - تکفیری را زائیده تفکرات آمریکا و اسرائیل برشمرد و خاطرنشان کرد: اینکه امروز گروهک تروریستی همچون داعش آنقدر قدرتمند است که می‌تواند با دولت‌هایی که صاحب ارتش و نیروی مسلح رسمی هستند، وارد جنگ شود گواه این واقعیت است که از عقبه‌ای قدرتمند برخوردار بوده و پشتیبانی می‌شود.


رحمانی‌فضلی هدف از فعالیت این گروه‌های تروریستی را خدشه‌دار کردن چهره اسلام واقعی دانست و تصریح کرد: هدف اصلی همه این فعالیت‌ها خشکاندن چشمه اسلام ناب محمدی(ص) است که در ایران اسلامی در حال جوشیدن است و این امر موجب ایجاد موج بیداری اسلامی در سایر کشورهای دنیا شده است.


وزیر کشور با بیان اینکه «در کنار آمریکا و استکبار جهانی برخی کشورهای منطقه‌ای نیز به عنوان اذناب آنها که حتی یک بار هم انتخابات برگزار نکرده‌اند داعیه دفاع از حقوق بشر سر می‌دهند»، گفت: اگر کمک مستشاری و کمک‌های فکری و سیاسی ایران نبود، امروز سرنوشت عراق طور دیگری رقم می‌خورد.


وی خطاب به گروه‌های تکفیری - صهیونیستی فعال در عراق و سوریه گفت: ما همواره اعلام کرده‌ایم که خط قرمز ما عتبات عالیات و ۴۰ کیلومتری مرزهای ماست.


رحمانی‌فضلی با بیان اینکه «ایران امروز لنگر ثبات و توزان در تحولات منطقه است»، گفت: امروز نیز دشمن دست از دشمنی نکشیده و قصد دارد به طرق مختلف ضمن ایجاد تفرق در کشور به اهداف پلید خود دست پیدا کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته