رشد ۱۲۰درصدی بارگذاری ویدیو و رسیدن به رتبه ۸۰ الکسا
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، بیش از ۱۰سال از تاسیس سایت اشتراک ویدیو یا UGC آپارات میگذرد. از سال ۱۳۹۸سایت های اشترک ویدیو بیشماری فعالیت کردند، اما تعداد کمی از این سایتها ماندگار شدند یا اطلاعات آماری و ارقامی خود را رسانهای کردند.
با پیشرفت تکنولوژی و رشد کسب و کارهای دیجیتال، بررسی دقیق آمار و سنجش رفتار کاربران برای روشن تر شدن مسیر آینده اهمیت پیدا میکند که آپارات نیز در همین راستا گزارش آماری سال ۹۸ را منتشر کرده است.
آپارات در گزارش پایان سال، از نگاه آمار و ارقام به تحلیل رفتار کاربران و تغییرات این UGC پرداخته است.
از جمله اطلاعات این گزارش میتوان به رتبه زیر ۱۰۰ الکسا، تعداد کاربران، درصد تماشای ویدیوها، میانگین تعداد نمایش موفق ویدیو در یک روز، کسب درآمد و ... اشاره کرد.
دادههایی که روند رشد آپارات را در یک سال نشان میدهند و ثابت میکند این پلتفرم هر روز در تلاش است تا خود را به روز و بدون توقف با دنیا رقابت کند.
آپارات در پایان امسال موفق شده است جایگاه ۸۰ الکسا را بدست آورد و لقب تنها سایت ایرانی به جهت تجربه رتبه زیر ۱۰۰ الکسا را از آن خود کند. همچنین در کنار این موفقیت جهانی، رتبه نخست بین تمام سایتهای ایرانی هم متعلق به آپارات است.
بیش از ۱۸۰میلیون دقیقه نمایش روزانه موفق ویدیو و ۳۶ میلیون مخاطب ماهانه منحصر به فرد که جمعیتی به اندازه کشور مراکش را در بر میگیرند، دو آمار مهمی هستند که آپارات در گزارش سال ۹۸ منتشر کرده است.
همچنین در سال ۹۸ کاربران آپارات پنج میلیون و ۴۱۱ هزار و ۱۰۶ ویدیو آپلود کردهاند، که این رقم نشانگر روند رشد و ارتباط کاربرها در آپلود و تماشای ویدیو را نشان میدهد
. طبق این آمار میزان آپلود ویدیو در آپارات نسبت به سال ۱۳۹۷رشد بالای ۱۲۰ درصد داشته است.
در بخش گیم استریم، بیش از ۳۵۰۰ نفر از ظرفیتهای زیر ساخت آپارات استفاده و با رفتارشان پنج بازی محبوب دنیای استریم را رتبهبندی کردهاند. اهمیت این آمار به اندازهای است که به صاحبان صنعت گیم کمک میکند تا سلیقه مخاطب را بشناسند و متناسب با ظرفیتهای کاربران به اهداف خود نزدیک شوند.
رفتارشناسی کاربران در جستجوی افراد و کاراکترها هم در آپارات بسیار جالب است. در سال ۹۸ در قسمت جستجوی آپارات، کاربران از بین خوانندهها بیشتر در جستجوی محسن ابراهیم زاده، از بین بازیگران مرد بیشتر در جستجوی مهران مدیری، از بین بازیگران زن مهناز افشار، از بین شخصیتهای سیاسی علی اکبر رائفی پور، در بین ورزشکاران کریستیانو رونالدو، در بین مداحان محمود کریمی و در بین شخصیتهای کارتونی در جستجوی باب اسفنجی بودهاند.
همچنین این گزارش که در قالب اینفوگرافی منتشر شده است، اطلاعات فنی مهمی از جمله تقسیم پهنای باند آپارات در بین اپراتورهای اینترنتی و نیز تناسب درصد تماشای ویدیوها بر اساس زمان ویدیو را بیان کرده است.
انتهای پیام/4129/
انتهای پیام/