دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1394 - 12:03
کسرایی:

به درس اخلاق در واحدهای دانشگاهی توجه بیشتری شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قم درباره توجه به بحث اخلاق در دانشگاه‌ها، گف: رفتار و کردار استادان و کارکنان در دانشگاه اشاعه دهنده فرهنگ و اخلاق اسلامی به دانشجویان است، به همین دلیل توجه به اخلاق در واحدهای درس دانشگاه توجه بیشتری شود.
کد خبر : 47836

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمد سالار کسرائی در مراسم معارفه حجت‌الاسلام دکتر سید مهدی میر داداشی سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم که با حضور معاونان، روسای دانشکده‌ها و مدیران دانشگاه برگزار شد،درباره اهمیت توجه به فرهنگ اظهار کرد: اهمیت به فرهنگ یک امر جهانی است. چرخش فرهنگ از دهه 70 میلادی در حوزه‌های مختلف علوم انسانی آغاز شده است و تمامی حوزه‌ها و مکاتب از قبیل جامعه شناسی، روانشناسی بدون فرهنگ معنایی پیدا نخواهد کرد.


وی علت اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را توجه حضرت امام خمینی (ره) به فرهنگ دینی دانست و افزود: زیر بنای اصلی فرهنگ مذهب است، بعد اصلی در تمدن و فرهنگ ایرانی، ادبیات و اسطوره های فرهنگی، فرهنگ اسلامی و شعر است .


رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قم نیز درباره تربیت دانشجویان به فرهنگ اصیل اسلامی گفت: بخش فرهنگ در دانشگاه به دلیل تنوع و دشواری در کارها از حساسیت ویژه ای برخوردار است و این حساسیت در واحد قم برای حضور حوزه علمیه و مراجع عظام تقلید دارای اهمیت بیشتری خواهد بود .


حجت الاسلام رحیمیان درباره نوع نگاه به مسئولیت افزود: در قرآن کریم راجع به مسئولیت دو دیدگاه استخراج می شود. بعضی افراد قدرت و مسئولیت را یک طعمه می‌دانند برای انجام مقاصد شوم خود و عده ای دیگر آن را فرصتی برای خدمت به مردم می‌دانند و مدیران فرهنگی باید از این فرصت بیشترین استفاده را برای خدمت به دانشجویان در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی بکنند.


در پایان جلسه دکتر مجید محسن زاده گنجی معاون دانشجویی فرهنگی قم و حجت الاسلام دکتر سید مهدی میر داداشی به بیان نظرات و برنامه های خود پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته