دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1394 - 11:13

سخنگوی دومای روسیه: دخالت آمریکا در لیبی، سوریه و عراق نه قابل توضیح است و نه توجیه‌پذیر

سخنگوی دومای روسیه که چهارشنبه به الجزایر سفر کرد، گفت دخالت‌های آمریکا و ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) در امور لیبی، سوریه و عراق قابل توضیح و توجیه‌‌پذیر نیست و سبب ایجاد یک فاجعه انسانی در مقیاس بزرگ در منطقه می‌شود.
کد خبر : 47819

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری روسی «ایتارتاس»، «سرگئی ناریشکین» در میزگرد روابط روسیه و الجزایر افزود: روسیه و الجزایر یک موضع مشترک دارند؛ اینکه هر فشار خارجی غیرقابل قبول است.


ناریشکین یادآوری کرد الجزایر از کشورهای اروپایی برای مین‌روبی کمک خواسته بود و افزود: طرف روس موافقت کرد این کار خطرناک را به رایگان انجام دهد و کارشناسان نظامی و مهندسان ما نزدیک به یک میلیون و 500 هزار مین کاشته شده طی جنگ‌های 1954 تا 1962 میلادی را خنثی کردند.


وی همچنین شامگاه چهارشنبه پس از دیدار با «عبدالعزیز بوتفلیقه» رییس‌جمهوری الجزایر، تاکید کرد روسیه و الجزایر درباره مبارزه با تروریسم در خاورمیانه مواضع همانندی دارند.


ناریشکین به خبرنگاران گفت: مذاکرات ما بر بحران سوریه متمرکز بود و مهم اینکه در این زمینه، روسیه و الجزایر درباره استقرار صلح و مبارزه با تروریسم در خاورمیانه مواضع همانندی گرفته‌اند.


به گفته او، افزون بر موضوع‌های بین‌المللی به ویژه مربوط به شمال آفریقا و خاورمیانه، دو طرف درباره توسعه همکاری دوجانبه سیاسی، نظامی، اقتصادی و بشردوستانه سخن گفتند.


از چهار سال پیش تاکنون الجزایر با حملات تروریستی بیشتر و ناامنی های روزافزون روبرو بوده است.


غعالیت برخی گروه های تروریستی وابسته به داعش نیز برای این کشور مساله ایجاد کرده است.


داعش از پارسال نواحی زیادی را در سوریه و عراق اشغال کرده است.


آمریکا و برخی همپیمانان غربی و منطقه‌ای از شهریور پارسال ائتلافی برای مبارزه علیه داعش راه‌اندازی کردند و به اقدام نظامی در سوریه و عراق دست زدند.


روسیه نیز از هفتم مهرماه به درخواست دولت سوریه حمله هوایی به مواضع داعش در آن کشور را آغاز کرد.


از سوی دیگر، کشورهای اروپایی که برخی از آنها طی چهار سال گذشته با مداخله در امور کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه آتش جنگ را در آنجا برافروختند، اینک با سیل پناهندگان و فراریان از درگیری و کشمکش روبرویند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته