دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 اسفند 1398 - 17:21
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران خبر داد؛

افزایش 20 درصدی پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌های پایتخت/ کاهش 40 درصدی مسافران تاکسی از زمان شیوع کرونا در تهران

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: علیرغم کاهش 40 درصدی مسافران تاکسی‌ها میزان پرداخت‌های الکترونیکی 20 درصد افزایش داشته است.
کد خبر : 478120
636468633030123223_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا علیرضا قنادان در نشست خبری عصر امروز خود که به‌صورت مجازی برگزار شد در خصوص تمهیدات سازمان تاکسیرانی شهر تهران به منظور مقابله با کرونا اظهار کرد: پس از اولین جلسه مدیریت بحران شهرداری تهران موضوع آموزش خودمراقبتی بین تاکسیرانان در دستور کار قرار گرفت.


وی افزود: دستورالعمل لازم در ارتباط با بحث خود مراقبتی رانندگان توسط این سازمان تهیه و پس از تأیید وزارت بهداشت در اختیار رانندگان قرار گرفته است.


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ارتباط با تأمین محلول و مواد ضدعفونی کننده خودرو برای رانندگان گفت: از شنبه گذشته محموله مواد ضدعفونی کننده خودرو به دست ما رسیده است که این مواد در پایانه‌ها تحویل رؤسای خطوط و ایستگاه‌های ویژه شده و در تاکسی‌های تلفنی و گردشی به دفاتر تاکسیرانی مناطق تحویل داده شده است.


قنادان در خصوص تأمین ماسک و مواد ضد عفونی کننده برای رانندگان تاکسی نیز عنوان کرد: ما در بحث تأمین ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست مشکل بیشتری داشتیم و علیرغم همه این مشکلات توانستیم ۵ هزار ماسک را با اولویت‌بندی به رانندگان با ریسک بالا که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند تحویل دهیم.


وی با بیان اینکه رانندگانی که در ترمینال‌ها و راه‌آهن فعالیت می‌کنند از اولویت‌های تأمین ماسک و محلول‌های ضدعفونی هستند، افزود: با توجه به این‌که این افراد علاوه بر این‌که خود در معرض سرایت این بیماری قرار دارند می‌توانند ناقل هم باشند با دولت و وزارت بهداشت مکاتباتی را در خصوص تأمین اقلام مورد نیاز انجام داده‌ایم.


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در ارتباط با حذف جابجایی پول میان مسافر و رانندگان تاکسی بیان کرد: علیرغم این‌که تعداد مسافران تاکسی حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده اما پرداخت‌های الکترونیکی کرایه‌ها ۲۰ درصد بیشتر شده است.


وی در خصوص کاهش تعداد مسافران به سه نفر برای کاهش شیوع ویروس کرونا نیز عنوان کرد: حدود ۱۰۰ هزار راننده تاکسی با کاهش سطح درآمد مواجه شده‌اند که این موضوع ما را با چالش  اجتماعی مواجه کرده است هرچند در تلاش هستیم این موضوع را در تاکسی‌های گردشی اجرا کنیم.


انتهای پیام/ ۴۱۰۵


انتهای پیام/

برچسب ها: علیرضا قنادان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته