دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1393 - 11:21
دکتر میرزاده خبر داد

تشکیل کارگروه‌هایی برای پیگیری مطالبات آیت الله هاشمی در دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر میرزاده در جلسه با نمایندگان تام الاختیار ریاست دانشگاه در هیات های امنای استانی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری موفق اجلاس شورای مرکزی، از تشکیل سه کارگروه آینده پژوهی، تربیت مدیران سطح بالا و تشکیل کانون خیرین به منظور پیگیری مطالبات آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
کد خبر : 4781

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در این جلسه که عصر روز گذشته به ریاست دکتر میرزاده و با حضور اعضا برگزار شد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاثیر دانشگاه در توسعه علمی کشور، گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی به اندازه دو وزارتخانه در توسعه علمی ایران ضریب تاثیر دارد.


وی خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت، توسعه تحصیلات تکمیلی و توجه به اقتصاد مقاومتی از طریق توسعه شرکت های دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار حائز اهمیت است.


هزینه ها در دانشگاه آزاد اسلامی یک‌پنجم سیستم دولتی است


دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در سال آینده 4800 میلیارد تومان از شهریه دانشجویان درآمد خواهد داشت، گفت: اگر این مبلغ را بر تعداد کل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که یک میلیون و 746 هزار و 752 نفر است، تقسیم کنیم به عددی در حدود 2 میلیون و 772 هزار تومان دست می‌یابیم که اگر هزار میلیارد تومانی که دانشگاه از طریق دریافت وام جهت ساخت کارگاه ها و آزمایشگاه ها را هزینه می‌کند به آن اضافه کنیم ، سرانه هر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی مبلغی بین دو میلیون تا دو میلیون و 300 هزار تومان می شود که این رقم نسبت به هزینه تمام شده در سیستم دانشگاه های دولتی بین چهار تا پنج برابر کمتر است، در واقع هزینه ها در دانشگاه آزاد اسلامی یک پنجم قیمت تمام شده در سیستم دولتی است.


برگزاری کنفرانسی برای پیگیری مصوبات اجلاس شصت و نهم


دکتر میرزاده همچنین با اشاره به برگزاری موفق شصت و نهمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: برای اجرایی شدن اهداف این اجلاس یک کنفرانس تشکیل خواهد شد تا مصوبات آن را بطور جدی پیگیری کند.


وی با تاکید بر اینکه هدف دانشگاه از برگزاری اجلاس شورای مرکزی به هیج عنوان کار تشریفاتی نیست، تصریح کرد: نتیجه این اجلاس باید از طریق اجرایی شدن مصوبات آن به سود مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی باشد.


عرضه دستاوردهای بزرگ پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مدعوین این کنفرانس، نماینده های تام الاختیار ریاست دانشگاه در هیات های امنای استانی، معاونان دانشگاه، دبیران هیات امنا و معاونان هماهنگی هستد، گفت: در این جلسه کاری برای پیگیری اهداف و مصوبات اجلاس شصت و نهم در 31 اردیبهشت همزمان با سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.


دکتر میرزاده همچنین از عرضه دستاوردهای بزرگ پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با برگزاری مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه، خبر داد و گفت: در این مراسم به بهترین دستاوردهای پژوهشی دانشگاه جوایزی اعطا خواهد شد.


تشکیل سه کارگروه آینده پژوهی، تربیت مدیران سطح بالا و کانون خیرین


دکتر میرزاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره با بیانات آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسامی در شصت و نهمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: توجه به آینده پژوهی، تربیت نیروهای مدیریتی سطح بالا برای نظام و تشکیل کانون خیرین در دانشگاه از اهم فرمایش‌های ایشان در اجلاس بود.


وی با تاکید بر اینکه سرفصل صحبت های آیت الله هاشمی رفسنجانی ها با جدیت در دانشگاه پیگیری خواهد شد از ایجاد سه کارگروه برای برای مبحث آینده پژوهی، تربیت مدیران سطح بالا و تشکیل کانون خیرین در دانشگاه آزاد اسلامی به منظور جذب کمک برای دانشگاه و دانشجویان نیازمند خبر داد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: این کار گروه‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیق و تشکیل جلسات کاری مستمر مباحث مورد نظر رئیس هیات امنا را در دانشگاه پیگیری کنند.


دکتر میرزاده از نماینده‌های تام الاختیار ریاست در هیات های امنای استانی در خواست کرد تا با جدیت و برنامه ریزی دقیق اجازه ندهند هیچ کدام از مصوبات اجلاس شصت و نهم روی کاغذ بماند و در اجرایی شدن این مصوبات تلاش کنند.



ابلاغ بخشنامه مصوبات اجلاس شصت و نهم در هفته آینده


دکتر میرزاده با بیان اینکه هفته آینده بخشنامه مصوبات شصت و نهمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ خواهد شد، خاطر نشان کرد: دبیر خانه اجلاس شصت و نهم در طول سال و به صورت مستمر نتایج اجرایی شدن مصوبات را پیگیری خواهد کرد.


قدردانی از برگزارکنندگان شصت و نهمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری موفق اجلاس شصت و نهم از همه دست اندرکاران این اجلاس به خصوص دکتر رهنمای رود پشتی معاون برنامه ریزی ، دکتر احسانی معاون اجرایی ، دعاگویی سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی و همکارانش، مرکز حراست، اصحاب رسانه و تمام کسانی که در برگزاری موفق این اجلاس با جدیت خدمات شایسته ای انجام دادند تشکر و قدردانی کرد.


در ادامه این جلسه نمایندگان تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنای استانی با اتفاق نظر از دست اندرکاران و برگزارکنندگان اجلاس شورای مرکزی که کاری بزرگ و درخور شان دانشگاه برگزار کردند، تشکر و قدردانی کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته