دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 22:43

معاون اول رئیس جمهوری: مردم نسبت به طولانی شدن احداث آزادراه تهران- شمال انتقادات جدی دارند

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز عزم و اراده جدی در وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان برای احداث آزادراه تهران- شمال ایجاد شده است، گفت: این اراده در همین چند ماه اخیر نتایج مثبت و قابل توجهی به همراه داشته و اگر روند کار به همین شکل ادامه پیدا کند، مطمئناً آزادراه تهران- شمال براساس برنامه زمان‌بندی و به‌موقع به اتمام خواهد رسید.
کد خبر : 47797

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در جریان بازدید از قطعه­ اول آزادراه تهران- شمال، در نشستی با حضور مدیران و دست اندرکاران اجرای این آزادراه، از وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، پیمانکاران، مشاوران و همه دست اندرکاران این پروژه قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه امروز عزم و اراده جدی برای اجرای این پروژه بزرگ ملی ایجاد شده است و امیدوارم شاهد اتمام آن در موعد مقرر باشیم.


معاون اول رئیس جمهوری پروژه­ آزادراه تهران- شمال را پروژه­‌ای پراهمیت برای مردم برشمرد و با بیان اینکه مردم از دولت برای احداث این آزادراه توقع و انتظار جدی دارند خاطرنشان کرد: متأسفانه طولانی شدن زمان احداث این پروژه باعث شده تا مردم نسبت به آن انتقاد جدی داشته باشند و بعضا این انتقادات در قالب طنز مطرح می‌شود.


معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در بسیاری از کارها و پروژه­‌ها که به موقع اجرا نمی‌شود و یا روند اجرایی آن با کندی مواجه می‌شود، علت اصلی را باید ناشی از ضعف مدیریت دانست، بر لزوم شناسایی و حل اینگونه موانع تأکید کرد و افزود: اگر مدیران عزم و اراده­ جدی برای اتمام به‌موقع پروژه نداشته باشند، توجیهات و موانع قانونی متعددی برای عدم انجام کار پیدا خواهند کرد و برعکس چنانچه مدیران از عزم و اراده­‌ای جدی برای اجرای پروژه­ها برخوردار باشند هیچ دلیل و مانعی نمی­تواند آنها را در مسیر و روند اجرای کار متوقف سازد.


جهانگیری ادامه داد: همواره دلیل و مانع اصلی عدم اجرای به موقع پروژه‌ها عدم توانایی و ضعف مدیریت است و این در حالی است که یک مدیر خوب باید از شجاعت تصمیم­‌گیری، پیگیری و خلاقیت برخوردار بوده و برای عبور از موانع توانایی یافتن راهکارهای لازم را داشته باشد.


معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به توقف و کندی احداث آزادراه تهران- شمال در سال‌های گذشته تصریح کرد: مطمئناً دلیل اصلی این توقف عدم توانایی و ضعف مدیریت بوده است، چرا که منابع مالی مورد نیاز برای این پروژه آنقدر نبوده که نتوان آن را تأمین کرد و توان مهندسی و پیمانکاری کشور نیز برای اجرای این پروژه مهیاست.


وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه با بیان اینکه هیچ مانعی برای پیشرفت پروژه­ آزادراه تهران- شمال وجود ندارد، گفت: تمام تلاش ما این است که در اجرای این پروژه از فناوری­های جدید استفاده کنیم و علاوه بر رعایت اصول فنی و مهندسی، اقدامات لازم را از حیث معماری جاده برای زیباسازی نیز به کار خواهیم بست تا آزادراه تهران- شمال از زیبایی معماری برخوردار شود.


در این جلسه همچنین رئیس بنیاد مستضعفان که سهم 50 درصدی از احداث پروژه را بر عهده دارد از تصمیم جدی این بنیاد برای انجام تعهدات لازم در زمینه ی احداث این آزادراه در زمان مقرر خبر داد.


در این نشست مشاورین و مسئولین پروژه نیز گزارشی از عملیات حفاری تونل­ها و مراحل مختلف احداث آزادراه ارائه کردند و به بیان توضیحاتی در خصوص اطلاعات کلی آزادراه تهران- شمال از جمله طول آزادراه، تعداد و طول تونل­ها و پل­ها، اهم اقدامات انجام شده در یک سال گذشته و منابع مالی مورد نیاز تا پایان پروژه پرداختند.


گفتنی است با احداث آزادراه تهران-شمال طول مسیر که در حال حاضر 185 کیلومتر است به 120 کیلومتر کاهش خواهد یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب