دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1398 - 10:22
تشکلات سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر:

دولت هند گرفتار خشم مسلمانان جهان اسلام می‌شود

تشکلات سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در بیانیه‌ای به دولت هند توصیه کردند که جلو کشتار مسلمانان را بگیرد وگرنه در آینده‌ای نه‌چندان دور گرفتار خشم مسلمانان جهان اسلام خواهند شد.
کد خبر : 477389

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، تشکلات سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در بیانیه‌ای اقدامات اخیر علیه مسلمانان در کشور هند را محکوم کردند.


در متن این بیانیه آمده است: روزهای گذشته کشور هند با حوادث و وقایع دردناکی مواجه شده که قلب هر انسانی که کمی بویی از انسانیت برده باشد به درد آورده است. در طول تاریخ کشور هند مردم از ادیان مختلف در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیزی داشتند؛ اما در طول این سالیان اخیر هر از چند گاهی تعصبات فرقه‌ای و اختلافات قومی که میراث روباه پیر (انگلیس) بوده مانند زلزله‌ای بر سر مسلمان هند آوار می‌شود.


در این بیانیه عنوان شده است: در ماه‌های اخیر لایحه‌ای در مجلس عوام و مجلس اعیان هند به تصویب رسید که نمونه بارز نژادپرستی است. طبق این قانون مهاجران غیرقانونی کشورهای پاکستان، افغانستان و بنگلادش تابعیت داده خواهد شد به‌شرطی آنکه مسلمان نباشند و صدها هزار مسلمان نیز باید با اسناد و مدارک اثبات کنند که  از قبل از سال 1977 در هند بوده اند در غیر این صورت شهروند این کشور شناخته نخواهند شد.


در ادامه این بیانه آمده است: با تصویب این قانون مردم مسلمان هند به‌صورت مسالمت آمیز اعتراض خود را به این قانون اعلام کردند و با اعتراض مسلمانان هندوهای افراطی به مسلمانان حمله‌ور شدند و خانه، مغازه و محل کار مسلمانان و مساجد را به آتش کشیدند و ده‌ها نفر را کشته و صدها نفر را زخمی کرده‌ که به اعتراف خود دولت هند 350 نفر کشته و زخمی شده‌اند.


این بیانیه یادآور شده است: اقدام دولت هند در وضع قوانين مبتنی بر تبعيض نژادی و سلب حقوق دينی مسلمانان هندی و بازگذاشتن دست هندوهای افراطی در قتل عام مسلمانان اين كشور و آتش زدن مساجد و اماكن مذهبی آنان، نقض آشكار ضوابط و مقررات حقوق بين الملل از جمله قواعد امره و عام الشمول حقوق بشری است.


این بیانیه یادآور شده است: در اين باره می‌توان به نقض اعلاميه حقوق بشر مصوب ١٩٤٨ مجمع عمومی سازمان ملل متحد(بند يك ماده ي ٢)، ميثاق حقوق مدنی سياسی مصوب ١٩٦٦ مجمع عمومی سازمان ملل متحد( ماده ١٨)و كنوانسيون منع تبعيض و نسل كشی ١٩٤٨ سازمان ملل متحد اشاره كرد از طرفی اقدامات مستقيم و غيرمستقيم دولت هند در وقايع اخير اين كشور، نقض صلح امنيت بين‌المللی و بر خلاف اصول منشور سازمان ملل متحد است.


در این بیانیه تصریح  شده است: به‌دليل توانايی نداشتن دولت هند در حفظ امنيت اقليت‌های دينی(مسلمانان) اين كشور، باید سريعاً در دستور كار مجمع عمومی و شورای امنيت سازمان ملل متحد قرار گيرد. بايد گفت كه اقدامات صورت گرفته در هند در قتل عام مسلمانان اين كشور، مصداق بارز نسل كشی مندرج در ماده ٦ اساس نامه ديوان كيفری بين‌المللی مصوب ١٩٩٨ است.


در این بیانه تشریح شده است: بنابراين اگر چه بسياری از دولت‌های اسلامی اقدامات صورت گرفته در هند و نسل‌كشی مسلمانان اين كشور را محكوم کرده‌اند؛ اما صرف محكوميت به تنهايی مكفی نيست و باید اقدامات عملی توسط كشورها و سازمان ملل متحد صورت گيرد و با به رسميت شناختن مسلمانان هندی توسط دولت اين كشور به عنوان شهروندان درجه يك، عواملی كه مرتكب نسل‌كشی در اين كشور شده‌اند در دادگاه‌های هند مورد تعقيب و محاكمه قرار گيرند و اگر دولت هند توانایی يا تمايل به تعقيب و محاكمه مرتكبين نسل‌كشی مسلمانان هندی را ندارد، موضوع در ديوان كيفری بين‌المللی قرار گيرد.


در ادامه این بیانیه آمده است: کشتار مسلمانان در هند به‌صورت سازمان یاقته است؛ چراکه وقتی در کشوری 200 میلیون مسلمان زندگی می‌کند به راحتی قابل استعمار نیست، نخست وزیر هند که یکی از افراد مورد علاقه غرب بوده و نخستین مقام هندویی است که به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر کرد و با مقامات رژیم حرامزاده اسرائیل دیدار کرد.


در این بیانیه تصریح شده است: پشت پرده این اتفاقات آمریکای جنایتکار و صهیونیسم خبیث دیده می‌شود. گویا سفر اخیر ترامپ به هند و عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی تقویت این تبعیض نژادی و قومی آشکار را کلید زده و گروه‌های تندرو و متعصب هندو را به تشدید حملات وحشیانه و غیرانسانی خود جرئت بخشیده است.


در ادامه این بیانیه آمده است: در این وقایع دو اتفاق مایه تأسف است یکی برای پلیس دولت هند که سکوت حمایت آمیز و در مواردی دخالت‌های سؤال برانگیز پلیس هند در حمایت از تندرو‌های متعصب بوده که اعتراض و تنفر جهانی به‌ویژه مسلمانان جهان را برانگیخته و دیگری برای جوامع  بین‌المللی و کشورهای مدعی آزادی است که با سکوت حمایت آمیز خود چهره واقعی خود را آشکار کرده‌اند.


توصیه تشکلات سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در این بیانیه به دولت هند این است جلوی کشتار مسلمانان را بگیرد و دست از حمایت از هندوهای افراطی بردارد وگرنه در آینده‌ای نه‌چندان دور گرفتار خشم مسلمانان جهان اسلام خواهند شد.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته