دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 16:06

ظریف: نشست وین تحرک خوبی در مسیر راهکار سیاسی بحران سوریه/ مقداد: حمایت‌های ایران از سوریه در تاریخ ثبت می‌شود

وزیر امورخارجه در دیدار وزیر امورخارجه سوریه با بیان برگزاری نشست وین ۲ درباره سوریه گفت این نشست تحرک خوبی در مسیر راهکار سیاسی بود و ما هم مواضع خودمان را به‌طور شفاف بیان کردیم.
کد خبر : 47738

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری صدا و سیما،‌ «فیصل مقداد» معاون وزیر امورخارجه سوریه که برای رایزنی‌های سیاسی در تهران به سر می‌برد، ظهر امروز چهارشنبه با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.



در این دیدار وزیر امورخارجه کشورمان گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه بر اصول روشن، منطقی و ثابت مبتنی است. ما معتقدیم که مردم سوریه خودشان باید برای آینده و سرنوشتشان تصمیم بگیرند و دیگران حداکثر می‌توانند نقش تسهیل کننده در روند سیاسی سوریه و کمک به حل بحران داشته باشند.


ظریف با بیان برگزاری نشست وین درباره سوریه افزود: این نشست تحرک خوبی در مسیر راهکار سیاسی بود و ما هم مواضع خودمان را به طور شفاف بیان کردیم.


وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که موضوع سوریه راهکار سیاسی دارد و نباید هیچ موضوعی بر مردم این کشور تحمیل شود.


در ادامه این دیدار «فیصل مقداد» با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه اظهار کرد: بنده حامل سلام‌ گرم «بشار اسد» برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران هستم.


وی افزود: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت سوریه در تاریخ ثبت خواهد شد و مواضع ایران همواره مورد قدردانی دولت و ملت سوریه قرار گرفته است. ما از تلاش‌ گذشته و اخیر شما درباره کمک به حل بحران سپاسگزاریم و ملت سوریه نقش مثبت ایران را در حافظه تاریخی خود نگاه خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته