دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 16:05

تحلیل‌گر آمریکایی: احتمال حمله موشکی به هواپیمای روسی ضعیف است

تحلیل‌گر امور امنیتی گفت فرضیه سقوط هواپیمای روسیه در صحرای سینا به‌وسیله اصابت موشک‌ ضد هوایی به‌دلیل ماهیت اطلاعات درباره نیروهای فعال در منطقه و قابلیت نظامی آن‌ها همچنان ضعیف است.
کد خبر : 47732

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، «مایک راجرز» تحلیل‌گر امور امنیتی گفت: باوجود اینکه نمی‌توان به‌طور دقیق فرضیه اصابت موشک را تایید کرد ولی باید هشدار بدهم که همچنان احتمال وجود سلاح روسی در دست گروه‌های تروریستی در لیبی و دیگر کشورها و نیز ایجاد هرج و مرج وجود دارد.


وی درباره فرضیه‌های امنیتی درباره سقوط هواپیما و کشته‌شدن بیش از 220 نفر مسافران آن، افزود: معتقدم هرچه رخ داده در داخل خود هواپیما بوده است و این در حالی است که ابهامات زیادی در این‌باره وجود دارد. شاید حادثه به‌دلیل انفجار در مخزن سوخت، یا جرقه در بخش حمل بار و یا انفجار چیزی در درون هواپیما رخ داده باشد.


این تحلیل‌گر امنیتی آمریکا افزود: فرضیه ضعیف‌تر، هدف قرار گرفتن هواپیما به‌وسیله موشک به‌دلیل ارتفاع زیاد و سرعت آن است، زیرا گروه‌های تروریستی موشک‌هایی دقیق که قادر به هدف قراردادن هواپیمای در حال حرکت باشند را در اختیار ندارند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته