دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1393 - 10:59
وزیر راه و شهرسازی:

مسکن‌مهر دولت‌یازدهم را در عمل انجام شده قرار داد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مجریان طرح مسکن‌مهر باید پیش از دزدیدن منار باید به فکر چاله می‌بودند، گفت: در حال حاضر ما در عمل انجام شده قرار گرفته‌ایم اما باید خدمات مورد نیاز مسکن‌مهر را با کمک دولت‌یازدهم و شاید دولت‌های بعد ایجاد کنیم.
کد خبر : 4773

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، عباس آخوندی در جریان افتتاح 10 هزار واحد مسکن‌مهر استان قزوین جمع خبرنگاران افزود: ساکنان مسکن‌مهر حدود 7 میلیون نفر و معادل 10 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که ما باید به فکر ساکنان آنها باشیم.


وی با بیان اینکه یک میلیون و 400 هزار واحد مسکن‌مهر را در سراسر کشور فروش اقساطی کرده‌ایم، تصریح کرد: پرونده این واحدها بسته شده‌اند و تمام تلاشمان را در جهت واگذاری بخش عمده مسکن‌مهر در سال 94 نیز به کار گفته‌ایم اما افتتاح بخشی از واحدها به سال 95 موکول می‌شود.


آخوندی در پاسخ به این پرسش آیا طرحی برای جاگزینی مسکن‌مهر در نظر دارید، ادامه داد: با توجه به اینکه اندیشه ما بر احیا شهرهاست، بهسازی بافت فرسوده، تاریخی و استفاده از فضاهای موجود شهری را پیگیری می‌کنیم.


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متاسفانه ما از امکانات موجود در شهرها استفاده نکرده‌ایم، اضافه کرد: ما به جای بهره‌مندی از این امکانات، به سمت پیرامون حرکت کرده‌ایم و مصداق این امر را می‌توان در احداث شهرک مهرگان با جمعیت‌پذیری بالغ بر 140 هزار نفر در کنار شهر محمدیه با جمعیت حدود 50 هزار نفر شاهد بود.


وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات مسکن‌مهر ایجاد شده و نمی‌توان نسبت به آنها بی‌توجه بود، اظهار کرد: یقیما باید در فکر رفع این معضلات بود اما به عقیده من طرح بازگشت به شهرها و بهسازی بافت‌های فرسوده درون‌شهری و بافت‌های ناکارآمد شهری اهمیت بسیاری دارند که خوشبختانه هیئت وزیران بهسازی و نوسازی سالیانه 300 هزار واحد مسکونی را تصویب کرده است.


آخوندی تاکید کرد: با توجه به اهمیتی که برای خدمات زیربنایی و روبنایی مجتمع‌های مسکونی قائل هستم در شهرک مسکن‌مهر مهرگان قزوین به عنوان یکی از نمونه‌های موفق طرح علاوه بر ایجاد واحدهای مسکونی مدرسه، مسجد ، درمانگاه و مجموعه ورزشی نیز احداث کردیم و اواسط اسفندماه سال جاری نیز به مناسبت روز درختکاری 22 هکتار فضای سبز در این شهرک ایجاد می‌شود. البته شهرک مهرگان هنوز تا رسیدن به استاندارهای متوسط درنظر گرفته شده راه بسیاری دارد.


وی با بیان اینکه واحدهای مسکن‌مهر صرفا خانه نیستند، عنوان کرد: باید ساکنان این واحدهای مسکونی از انواع خدمات زیربنایی و روبنایی بهره‌مند باشند و اگر مردم در این مجموعه‌ها بدون ارایه خدمات رها شوند درواقع نگاه صحیح شهری را نداشته‌ایم.


آخوندی از تکمیل پروژه دو خطه شدن راه‌آهن قزوین-تهران تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: با استفاده از دو خطه شدن این محور بخشی از بار آزادراه قزوین- تهران به بخش ریل منتقل می‌شود و امیدواریم تا پایان سال آینده این محور دو خطه را در دسترس داشته باشیم.


وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین به دنبال ایجاد ایستگاه‌های راه‌آهن در تمام سکونتگاه‌های بین راه هستیم که در همین راستا نیز در این سفر دستور ایجاد ایستگاه راه‌آهن شهر محمدیه قزوین را داده‌ام تا از پس مردم بتوانند از امکانات و خدمات ریلی در مسیر محمدیه به قزوین و قزوین به هشتگرد، کرج و تهران استفاده کنند.


وی با بیان اینکه امیدورایم بتوانیم با سرعت بیشتری راه‌آهن حومه تهران را پیش ببریم، تصریح کرد: در حال حاضر 4 خطه کردن محور کرج به تهران و دو خطه کردن محور کرج به قزوین را در دستور کار داریم. تکمیل محور قزوین به سمت رشت، بندرانزلی و آستارا نیز با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.


آخوندی خاطر نشان کرد: تمامی اقدامات لازم برای تامین فاینانس بین‌المللی این طرح را نیز انجام داده‌ایم و امیدواریم که در سال 94 تامین مالی خارجی را نیز داشته باشیم تا این محور در سال 95 فعال شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته