دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 16:04
آخرین اخبار از سقوط هواپیما در سودان جنوبی؛

«نقص فنی» عامل احتمالی سقوط آنتونوف روسی بوده است

هنوز ساعاتی از انتشار خبر سقوط هواپیمای ساخت روسیه در سودان جنوبی نگذشته است که اظهارنظرهای تایید نشده درباره ابعاد مختلف حادثه افزایش یافته است.
کد خبر : 47728

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، تاکنون دستکم 25 نفر در حادثه سقوط هواپیمای روسی در «جوبا» واقع در سودان جنوبی کشته شده‌اند. این حادثه دقایقی بعد از پرواز هواپیما از فرودگاه پایتخت سودان جنوبی رخ داد.


شاهدان حادثه از نجات یافتن یک نفر از خدمه، یک زن و کودک خبر می‌دهند. در عین حال، وزارت حمل و نقل روسیه اعلام کرد که هواپیمای سقوط کرده در فهرست هواپیماهای هیئت هواپیمایی روسیه ثبت نشده است.


«اتنی ویک اتنی» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری سودان جنوبی گفت: حادثه سقوط هواپیمای اجاره‌ای روسیه منجر به کشته شدن حدود 10 تا 15 نفر شده است.


وی به‌طور دقیق درباره مقصد و تعداد دقیق کشته‌شدگان چیزی نگفت.


این در حالی است که یک شبکه رادیویی محلی اعلام کرد که در این حادثه 40 سرنشین هواپیما کشته شده‌اند.


خبرگزاری آلمان نیز با بیان وجود نقص فنی در هواپیما، اعلام کرد که این هواپیما قصد پرواز به مقصد ایالت «اعالی نیل» را داشت که بلافاصله پس از پرواز سقوط کرد.


روزنامه «ساوت سودان تریبون» در کاربری توییتر خود نوشت: در این حادثه پنج فرد روسی که یکی از افراد خلبان و چهار نفر دیگر مسافر بودند، کشته شدند. برخی کارشناسان «اضافه بار» و یا «نقص نی»‌را به‌عنوان عامل سقوط هواپیما عنوان کرده‌اند.


هواپیمای روسی در جزیره کوچکی در «نیل سفید» در مسافت 800 متری از باند فرودگاه «جوبا» سقوط کرد.


یکی از شبکه‌های رادیویی محلی اعلام کرد در محل سقوط هواپیما گروهی از کشاورزان مشغول کار بودند و مشخص نیست که آیا در زمین، کسی آسیب دیده است، یا خیر؟


گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که نوع هواپیما «آنتونوف» بوده است ولی تاکنون به‌طور رسمی این موضوع تایید نشده است.


«رادمیر گاینانوف» سخنگوی سفارت روسیه در اوگاندا گفت: این سفارتخانه در ارتباط مستقیم با دولت محلی و وزارت دفاع است تا به بررسی حادثه بپردازد.


سفارت روسیه در اوگاندا وظیفه رسیدگی به امور روس‌ها در سودان جنوبی را نیز برعهده دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته