برای رفع نگرانیهای کرونایی با 1480 تماس بگیرید
بهزاد وحیدنیا در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: خط مشاوره تلفنی 1480 (خط مشاوره روانشناختی) سازمان بهزیستی را که از گذشته دایر بوده است در حال حاضر بر روی ارائه خدمات مشاوره در مورد بیماری کرونا متمرکز کردیم.
وی افزود: همکارانی که به پاسخگویی در این سامانه تلفنی مشغول هستند با همکاری مجموعه پدافند زیستی کشور آموزشهای لازم را دریافت کردند و ظرفیت پاسخگویی خط و ساعات کاری و حضور کارشناسان برای پاسخگویی به هموطنان را افزایش داده و در روزهای تعطیل هم امکان ارتباط با کارشناسان را فراهم کردیم.
معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه میزان تقاضای پیش رو تعیینکننده تغییرات در توان ارائه خدمات در این سامانه خواهد بود گفت: با تقویت نیروهای مستقر در بخش پاسخگویی این سامانه موفق شدیم میزان انتظار برای مخاطبان را به زیر 3 دقیقه برسانیم.
وی توضیح داد: سازمانهای مردمنهاد و بخشی از ظرفیتی که سازمان بهزیستی در این سازمانهای غیردولتی دارد فعالیتهای میدانی را آغاز کردهاند. ازجمله این اقدامات این بوده است که جمعیت همیار سلامت روان و پایگاههای سلامت اجتماعی دفتر مشاوره و مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گروههایی را سازماندهی کرده و ضمن توزیع اقلام بهداشتی در مناطق آسیبدیده یا در معرض آسیب، به ارائه آموزشها به مردم میپردازند.
وحید نیا با تاکید بر رایگان و در دسترس بودن دریافت خدمات مشاوره از خط 1480 تأکید کرد: ماهیت مسئله کرونا البته به شکلی است که برای پیشگیری بهتر لازم است سطوح ارتباطی را کاهش دهیم و نحوه ارائه مشاوره تلفنی و بالا بردن کیفیت ارائه این خدمات اقدام مؤثرتری به نظر میرسد که میتواند تبعات انتشار بیماری را هم به همراه نداشته باشد.
انتهای پیام/4145
انتهای پیام/