دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

درآمد بهروز افخمی از برنامه «هفت»/ ۶ برابر هزینه‌های گبرلو چقدر است؟

بهروز افخمی مجری برنامه تلویزیونی«هفت» دیروز در گفتگویی اعلام کرد هزینه تولید هر قسمت از این برنامه در هفته، ۶ برابر هزینه های «هفت» با اجرا و تهیه کنندگی محمود گبرلو است؛ لذا بر اساس محاسبات احتمالی، افخمی ماهیانه حدود ۲۴۰ میلیون تومان از سیما دریافت می‌کند.
کد خبر : 47709

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از سینماپرس، افخمی که از ابتدای حضورش در «هفت» و در طول چند قسمت گذشته، با اظهارات صریح در برنامه خود و نیز برخی رسانه های جمعی، مانیفستی متفاوت از محتوای کاری خود ارائه نموده و به امید جذب مخاطب ۱۵ تا ۲۰ میلیونی برای مدتی محدود، پا به عرصه رسانه ملی گذاشته است، روز گذشته طی گفتگویی با یکی از خبرگزاری ها، رقم هزینه های خود را ۶ برابر برنامه قبلی عنوان کرد.



بر اساس روال جاری، در برآورد هزینه های شبکه های پر مخاطب سیما، تولید برنامه های زنده ترکیبی گفتگو محور همچون «هفت» در شبکه سه و یا «نقد ۴» با اجرای امیر شهاب رضویان در شبکه ۴، دقیقه ای بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان محاسبه می شود که بر پایه رقم ۷۰ هزار تومان، میتوان گفت محمود گبرلو که طی سه سال گذشته، علاوه بر اجرا، مسئولیت تهیه کنندگی «هفت» را پس از «فریدن جیرانی» عهده دار بوده است، برای تولید ۱۵۰ دقیقه برنامه در هفته، مبلغی حدود ۱۰ میلیون تومان برای هر برنامه دریافت کرده است، یعنی ماهیانه حدود ۴۰میلیون تومان.


کارشناسان و برنامه سازان تلویزیونی معتقدند برای ارائه یک برنامه استاندارد و بدون در نظر گرفتن میزان مخاطب، حدود ۸۰ درصد رقم پرداختی سازمان به یک تهیه کننده برنامه زنده نرکیبی گفتگو محور، صرف هزینه های جاری از جمله پرداخت دستمزد عوامل و ... می شود؛ به عبارتی ساده تر، مجری و تهیه کننده قبلی «هفت»، اصولاً خواسته یا ناخواسته از کل ۴۰ میلیون تومان دریافتی در ماه، می بایست ۳۲ میلیون تومان آن را صرف هزینه های جاری نماید و تنها مبلغی حدود ۸ میلیون تومان به عنوان حق الزحمه برای تولید ۴ برنامه در ماه عایدش شده است.


حال با استناد به اظهار نظر اخیر «بهروز افخمی» مبنی بر دریافت ۶ برابر رقم هزینه های «هفت» گبرلو، میتوان به راحتی نتیجه گرفت که اصغر پورمحمدی در معاونت سیما و غلامرضا میرحسینی در مدیریت شبکه سه، برای هر قسمت از «هفت» جدید، رقمی معادل ۶۰ میلیون و ماهیانه حدود ۲۴۰ میلیون تومان برای «بهروز افخمی» در نظر گرفته و به وی پرداخت می نمایند؛ به تعبیری دیگر، با توجه به نظر کارشناسان که حدود ۸۰ درصد این رقم را خاص پرداخت به عوامل و صرف هزینه ها می دانند، میتوان حدس زد درآمد «افخمی» از این قرارداد و برای ساخت ۴ برنامه با زمان احتمالی ۱۵۰ دقیقه، اگر بیشتر از حدود ۵۰ میلیون تومان در ماه نباشد، کمتر نیست.


حال با اطلاع از اینکه هزینه های برنامه های تولیدی از زنده بی شک بالاتر است، اما با گذشت چهار برنامه، همچنان محتوای نه چندان متفاوت و چشمگیر قسمت‌های ارائه شده با برنامه قبلی همچون ادامه کافه نشینی ها با فراستی، عدم برخورداری از آیتم های تولیدی جذاب و... موجب برخی نگرانی ها و پرسش هایی از این دست ست که برنامه «هفت» جدید، قرار است دیگر چه تولیدات و برنامه های پرمخاطب و البته هزینه سازی را به مخاطب نمایش دهد که مستحق چنین قرادادی است؟


در عین حال با توجه به وعده های« افخمی»، سینماپرس همچنان امیدوار است کارگردان «روباه» با تکیه بر خلاقیت و توانمندی‌های هنری خود، غنای بیشتری به برنامه های آتی ببخشد و مخاطبان میلیونی«هفت» را بیش از پیش در نیمه های شب پای تلویزیون بنشاند.



انتهای پیام/

برچسب ها: بهروز افخمی هفت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته