۱۰ سؤال متداول دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی درباره آموزش الکترونیک + پاسخ
به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شیوع ویروس کرونا خیلیها را خانهنشین کرده است. شاید فراگیرترین بخش کشور که گرفتار این ویروس شده دانشگاهها باشند، به همین دلیل آموزشهای الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته است. دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این زمینه فعالانه و مسئولانه گام برداشته و اقدام به برگزاری کلاس آنلاین کرده است.
بسیاری از دانشجویان برای اتصال به کلاسها سؤالات و ابهاماتی دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده و با استفاده از نظر صاحبنظران به آنها پاسخ داده شده است.
۱- چه درسهایی به صورت الکترونیک ارائه میشود؟
تمام دروس نظری عمومی یا تخصصی به صورت الکترونیک به دانشجویان ارائه میشود.
۲- چه مقاطعی میتوانند از کلاسهای الکترونیک استفاده کنند؟
همه مقاطع اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری میتوانند از آموزشهای الکترونیک استفاده کنند.
۳- برای دسترسی به کلاس الکترونیک چه نرم افزاری مورد نیاز است؟
برای اتصال به کلاسهای الکترونیک نیاز است Adobe conect نصب شود. البته نرمافزارهای مورد نیاز از اینجا قابل مشاهده است.
۴- آیا در کلاسها امکان پرسش و پاسخ وجود دارد؟
بله دانشجویان میتوانند بعد از اتصال به کلاس در زمانی که کلاس برگزار میشود پرسش و پاسخ از استاد داشته باشند.
۵- آیا میتوان در کلاسها کنفرانس ارائه داد؟
از آنجایی که امکان پرسش و پاسخ در کلاسها وجود دارد، دانشجویان میتوانند با هماهنگی استادان ارائه کلاسی داشته باشند.
۶- آیا امکان استفاده از کلاسها به صورت آفلاین هم وجود دارد؟
بعد از برگزاری کلاسها، کلاسها ضبط میشوند و دانشجویان میتوانند در زمان دیگری از مباحث مطرحشده در کلاسها استفاده کنند.
۷- پشتیبانی کلاسها چگونه صورت میگیرد؟
واحد آموزش الکترونیک دانشگاه وظیفه پشتیبانی نرمافزاری واحدهای دانشگاه (نرمافزار ارائه آموزش الکترونیکی) و پشتیبانی فنی کمیتههای پشتیبانی را عهدهدار است.
۸- امکان مهمان شدن وجود دارد؟
واحدهایی که به هر دلیلی (مانند عدم دسترسی به استاد حائز شرایط یا فقدان تجهیزات فنی مناسب در آن واحد) توانایی برگزاری کلاسهای خود را به صورت آموزش مجازی بر خط ندارند، میتوانند دانشجویان خود را به واحد الکترونیکی مهمان کنند. جهت مهمان شدن اقدامات ذیل توسط واحد میبایست انجام شود.
مسئولیت آموزشی واحدهای درسی اعلام شده دانشجویان بر عهده واحد دانشگاهی مبدأ است.
۹- دانشجویان برای اتصال به کلاسها به چه تجهیزاتی نیاز دارند؟
دانشجویان برای اتصال به کلاسها باید به اینترنت متصل شوند و هر وسیلهای نظیر کامپیوتر، لبتاپ، تبلت و گوشی که امکان را داشته باشد میتواند دسترسی بهکلاسها را فراهم کند.
هر استان یک تیم پشتیبانی فنی با مدیریت مدیر فناوری اطلاعات استان تشکیل میدهد، در صورتی که دانشجویان یا اساتید در استفاده از کلاسهای برخط مشکلی داشتند با تیم پشتیبانی فنی استانی تماس خواهند گرفت.
۱۰- کلاسها تا چه زمانی ادامه دارد؟
با ادامه وضع موجود فعلاً کلاسها ادامه دارد، اگر شرایط عادی شود و دانشگاهها باز شوند دانشجویان میتوانند در کلاسهای حضوری حاضر شوند.
انتهای پیام/۴۰۴۰/پ
انتهای پیام/