دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 13:50
به همت هیأت مذهبی انصار ثارالله صورت گرفت

برگزاری مراسم معنوی« مصیبت حضرت عباس» با اجرای تعزیه در واحد ایلام + تصاویر

هیأت مذهبی انصار ثارالله دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام تعزیه حضرت عباس سلام الله علیه و مصایب وارده بر اهل بیت علیهم السلام را در محوطه واحد ایلام برگزار کرد.
کد خبر : 47687

به گزارش خبرنگار آنا از ایلام، هیأت مذهبی انصار ثارالله دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در دومین دهه ماه محرم تعزیه حضرت عباس سلام الله علیه و مصائب وارده بر اهل بیت علیهم السلام را در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام برگزار کرد.



این نمایش به کارگردانی «قیطاسی» در محوطه دانشگاه برگزار شد و مورد استقبال دانشجویان و اساتید قرار گرفت. یاسر بابایی دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی در گفت‌وگو با آنا، زبان هنر را بهترین ابزار برای برقراری ارتباط با مخاطب ذکر کرد و گفت: هیأت دانشجویی ثارالله در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به خوبی توانست این ارتباط را با مخاطب برقرار سازد.



رضا امین پور دبیر تشکل دانشجویی اندیشه نو دانشگاه آزاد ایلام فعالیت تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی و هیأت‌های مذهبی را در دوره جدید چشمگیر دانست و افزود: با مدیریت حجت الاسلام دکتر طه هاشمی و پیگیری های معاونت دانشجویی فرهنگی واحد ایلام و حمایتهای خوب دکتر عباسی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی در حال گسترش و عمق بخشی است.


امین پور بهره گیری از هنر را فرصت بسیار مناسبی دانست که می توان با حداقل امکانات ناب ترین اندیشه هار ا به مخاطب انتقال داد.



حاشیه‌های مراسم


این مراسم در محوطه دانشگاه برگزار شد و استقبال به گونه ای بود که بیش از 1000 دانشجو به صورت ایستاده در چشم انداز زیبای پاییزی دانشگاه تماشاگر این مراسم بودند.


محوطه دانشگاه مشرف به بلوار دانشجو است و با به صدا درآمدن سنج ها و طبل ها، مردم از پشت فنس های دانشگاه نظاره گر اجرایی زیبای دانشجویان بودند.



علی‌رغم اینکه مراسم حدود دو ساعت به طول انجامید و دانشجویان به صورت ایستاده تماشاگر بودند، اکثرا تا پایان برنامه همراهی کردند. حزن و اندوه در چهره دانشجویان نمایان بود و فضای دانشگاه با اجرای این تعزیه معنوی شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان ایلام، معاونان دانشگاه، استادان، کارکنان در کنار حضور عاطفی و بی نظیر دانشجویان تماشایی بود.


در پایان اکثر دانشجویان ضمن استقبال از این مراسم معنوی خواستار استمرار اینچنین مراسمی شدند. این مراسم به همت معاونت فرهنگی واحد ایلام برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته