دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 13:42
در پیام تسلیت رئیس‌ حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی مطرح شد:

احمد چلبی تنها کسی بود که در مقابل بوش از جایگاه والای مرجعیت نجف مردانه دفاع کرد

محمد جعفری، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی در پیامی درگذشت احمد چلبی نماینده مجلس و رئیس کنگره ملی عراق را به ملت شریف عراق تسلیت گفت.
کد خبر : 47685

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از خانه ملت، متن این پیام به شرح زیر است:


«بسم الله الرحمن الرحیم


درگذشت برادر و دوست بسیار عزیز و ارزشمند جناب آقای دکتر احمد چلبی موجب حزن و اندوه فراوان گردید. شخصیت مبارز و کم‌نظیری که عمر خود را صرف علم اندوزی و مبارزه برای آزادی مردم عراق نمود. او که می‌توانست با توجه به جایگاه علمی و ثروت مناسبی که داشت در غرب زندگی آسوده و مرفهی داشته باشد با عشق وافر به اهل بیت ـ علیهم السلام ـ همت خود را صرف نبرد با رژیمی جنایتکار کرد تا ملت عراق در آزادی زندگی کند و عتبات مقدسه از سلطه ستمگران آزاد شود.


مرحوم چلبی با کیاست تمام دولت آمریکا را وادار به کاری کرد که در راستای منافع مردم عراق بود و آن سرنگونی رژیم صدام حسین و سپس برچیدن همه دستگاه‌های ظلم و ستم امنیتی، حزبی و نظامی آن حکومت بود.


ارتش آمریکا پس از آگاهی از آزادگی این مرد بزرگ، برای ترور وی شبانه به منزلش در بغداد حمله کرد و پس از آنکه موفق نشد، با یورش به دفتر کارش آنجا را غارت و همکاران دکتر را تحت تعقیب قرار داد. او تنها کسی بود که در مقابل رئیس‌جمهور آمریکا از جایگاه والای مرجعیت نجف مردانه دفاع کرد و بر ضرورت برگزاری انتخابات آزاد برای تدوین قانون اساسی عراق دفاع نمود.


ملت عراق به ویژه پیروان اهل بیت علیهم السلام، فرزندی فداکار، یاوری بزرگ، سیاستمداری باهوش، دلسوزی کم‌نظیر و ایران‌دوستی صادق و بصیر را برای همیشه از دست دادند.


از خداوند بزرگ برای آن سفر کرده آمرزش و مغفرت و برای خانواده و دوستان و همراهان او صبر و اجر مسئلت دارم. برای ملت شریف و رشید عراق سربلندی، سعادت و پیشرفت که آرزوی آن مرحوم بود درخواست می‌نمایم.


محمد جعفری


مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته