دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 12:47
در گفت‌وگو با آنا

رهبر: طرح جمعیت و تعالی خانواده مورد تأیید فراکسیون زنان مجلس نیست/ احتمال رد طرح از سوی شورای نگهبان

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: فراکسیون زنان مجلس با طرح جمعیت و تعالی خانواده مخالف است چراکه این طرح تبعیض ناروا نسبت زنان را در خود دارد.
کد خبر : 47681

فاطمه رهبر، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره طرح جمعیت و تعالی خانواده که احیرا کلیات آن توسط نمایندگان به تصویب رسیده است، اظهار کرد: اکثر طرح‌ها معمولا با اشکالاتی مواجه است که به کمک کارشناسان و مرکز پژوهش‌های مجلس ایرادات آن برطرف می‌شود.


وی افزود: فراکسیون زنان مجلس با این طرح مخالف است چراکه این طرح تبعیض ناروا نسبت زنان را در خود دارد. اشتغال برای زنان در این طرح محدود می‌شود و این موضوع مطلوب ما نیست. ما خواهان افزایش ظرفیت اشتغال در جامعه زنان هستیم.


نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: سال گذشته ما نامه‌ای به آقای لاریجانی و آقای سالک رئیس کمیسیون فرهنگی درباره این طرح نوشتیم که متأسفانه توجهی به این نامه نشد.


رهبری ادامه داد: یکی دیگر از ایرادات این طرح این است که برای دولت بار مالی ایجاد می‌کند و شواری نگهبان حتما این موضوع را ایراد خواهد گرفت.


وی گفت: این طرح همه‌جانبه نیست و فقط به پاره‌ای از موضوعات پرداخته است. امیدواریم که در زمان رأی‌گیری به جزئیات ایرادات آن برطرف شود؛ چراکه این طرح با محتویات کنونی نمی‌تواند باعث افزایش جمعیت مطلوب شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته