دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 12:56

حاشیه‌نگاری خبرنگار آنا از مراسم 13 آبان/ از ماکت موشک عماد تا پرتاب دارت به سمت تصاویر نتانیاهو و اوباما

شعار مرگ بر آل‌سعود، امسال در مراسم سالروز 13 آبان، بیش از همیشه شنیده شد.
کد خبر : 47676

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، مراسم 13 آبان امسال طبق روال هر سال در مقابل لانه جاسوسی آمریکا در خیابان آیت‌الله طالقانی برگزار شد.


پیش از ظهر امروز -چهارشنبه- دانش‌‌آموزان،‌ دانشجویان و سایر اقشار مردمی گروه گروه با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» به سمت لانه جاسوسی حرکت کردند. دانش‌آموزان با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در میان جمعیت بیشتر از همه به چشم می‌آمدند.


در میانه‌های خیابان آیت‌الله طالقانی، تصاویری از اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا، نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین حکام آل‌سعود نصب شده بود که دانش‌آموزان به سمت آنان دارت پرتاب می‌کردند.


در مراسم امسال در کنار فریادهای «مرگ بر امریکا»، شعار «مرگ بر آل سعود» نیز بسیار شنیده شد. فردی که اجرای مراسم را به عهده داشت با اشاره به چهلم درگذشتگان فاجعه منا از جمعیت درخواست کرد که با تمام کینه و نفرت خود فریاد «مرگ بر آل سعود» سر بدهند.


در خیابان آیت‌الله طالقانی، بنرهای مختلفی در محکومیت جنایات آمریکا نصب شده بود که در یکی از آنها کبوتر به دام افتاده در سیم خاردار به عنوان نماد صلح آمریکایی به تصویر کشیده بود.


همچنین دانش‌آموزان و دانشجویان حاضر در این مراسم ماکت موشک عماد را با خود حمل می‌کردند و پرچم آمریکا و ماکت‌هایی از مقامات آمریکایی را به آتش کشیدند.


برخی در هنگام سخنرانی دادستان کل کشور به مناسبت 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی، شعار «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا» را سر دادند.


همچنین در میانه‌های سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی برخی شعار «خواص بی‌بصیرت» را سر دادند که رئیسی با ادامه دادن به سخنرانی خود، مانع از ادامه سر دادن این شعار شد.


در این مراسم، جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله احمد توکلی، حمید رسایی، مرتضی آقاتهرانی، حسین طلا و همچنین محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در دولت احمدی‌نژاد حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته