دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به همت گروه تئاتر زندگی

کارگاه‌های بین‌المللی کمپانی «نیوپلتس» آلمان در تماشاخانه بازیگاه برگزار می‌شود

گروه تئاتر زندگی با همکاری کمپانی نیوپلتس از کشور آلمان کارگاه‌ «حرکت در تئاتر به سبک پینا باوش» را در تهران و اصفهان برگزار می‌کند.
کد خبر : 47673

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی گروه، کارگاه‌های بین‌المللی گروه تئاتر زندگی به سرپرستی جعفر مهیاری با همکاری تماشاخانه بازیگاه در تهران و انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان و با حضور اساتیدی از کشور آلمان برگزار می‌شود.


این کارگاه «حرکت در تئاتر به سبک پینا باوش» نام دارد و از سوی کمپانی نیوپلتس کشور آلمان با حضور الکساندر شوارتز و ترسا هافمن در روزهای ۱۸، ۱۹و۲۰ آبان ماه برگزار خواهد شد.


جعفر مهیاری با اشاره به این‌که این گروه‌ از کمپانی‌های حرفه‌ای تئاتر آلمان است گفت: «کمپانی نیوپلتس کشور آلمان دارای بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت حرفه‌ای تئاتر است و در زمینه‌های پرفورمنس، دراما، حرکت و فرم تجربه دارد. اساتیدی هم که در این کارگاه حضور دارند پیش از این در کشورهای اروپایی و آفریقایی تجربیات مختلفی در زمینه برپایی ورک شاپ های آموزشی دارند.»


وی افزود: «این گروه‌ها علاوه بر برپایی کارگاه، چهار نوبت نیز در تماشاخانه بازیگاه به اجرای نمایش خواهند پرداخت.»


مهیاری در پایان با اشاره به اهداف برگزاری این کارگاه‌، بیان کرد: «این کارگاه‌ با هدف ارائه مهارت‌های فردی در فرم و حرکت، افزایش دانش و تجربه در زمینه بازیگری و آشنایی بیشتر هنرمندان تئاتر با شیوه‌های نوین بازیگری در جهان برگپا خواهد شد.»


گروه تئاتر زندگی به سرپرستی جعفر مهیاری تاکنون با همکاری انجمن هنرهای نمایشی و با حضور اساتیدی از کشورهای کانادا، کرواسی، بلژیک و ایران اقدام به برگزاری چند کارگاه‌ها بین‌المللی تئاتر کرده است که حاصل آن اجرای نمایش «شکسپیر» در مجموعه تئاتر شهر بود.


کارگاه‌ حرکت در تئاتر به سبک پینا باوش از روز 18 آبان برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان برای حضور در این کارگاه‌ها می‌توانند به تماشاخانه بازیگاه واقع در میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین، خیابان کبکانیان، نبش کوچه مرتضی زاده مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته