دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 13:19

جرمی کوربین: نقش انگلیس در حملات هوایی عراق بازنگری شود

رهبر حزب کارگر تاکید کرد حملات هوایی علیه داعش ناموفق بوده است زیرا بیشترین مواضع داعش که باید هدف قرار گیرد در سوریه است؛ جایی که دولت انگلیس برنامه‌ای برای بمباران آن ندارد.
کد خبر : 47659

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه انگلیسی «گاردین»، «جرمی کوربین» پیشنهاد کرده است انگلیس باید نوع دخالت خود را در حملات هوایی ائتلاف علیه اهداف داعش در عراق بررسی کند، زیرا دولت تایید کرده است اکنون هیچ برنامه‌ای برای تصویب مجلس ندارد که بمباران را به سوریه بکشاند.


حزب کارگر انگلیس پس از شکست در انتخابات مجلس این کشور از رقبای محافظه‌کار، به عنوان دولت در سایه به شمار می‌رود.


رهبر حزب کارگر روز سه‌شنبه به اخبار «آی.تی.وی» گفت: باید به دلیل ناموفق بودن حملات هوایی در عراق برای هدف قرار دادن داعش نگاهی دوباره به آن انداخت زیرا دایره عملیاتی داعش به طور عمده در سراسر مرز با سوریه است.


وی افزود: آنچه در عراق رخ می‌هد به دست دولت عراق انجام می‌شود و با پشتیبانی دولت انگلیس همراه است. زمانی که این طرح به مجلس آمد من از آن پشتیبانی نکردم. من مطمئن نیستم این طرح چگونه موفق خواهد بود چرا که اکنون به نظر می‌رسد بسیاری از عمیلات‌ها به سوی سوریه سوق داده می‌شود بنابراین فکر می‌کنم ما باید در این طرح بازنگری کنیم.


به نوشته گاردین، مداخله کوربین در محافل داخلی دولت سایه با تعجب برخی همراه بوده است.


«هیلاری بن» سخنگوی وزیر امورخارجه دولت سایه انگلیس، به روزنامه «هافینگتون پست» گفت همیشه این حق وجود دارد که دخالت‌های نظامی انگلیس بازنگری شود اما افزود حزب کارگر همچنان پای رای قریب به اتفاق مجلس در سپتامبر پارسال ایستاده است که از حملات هوایی در عراق حمایت می‌کرد.


داعش از پارسال نواحی زیادی را در سوریه و عراق اشغال کرده است.


آمریکا و برخی همپیمانان غربی و منطقه‌ای از شهریور پارسال ائتلافی برای مبارزه علیه داعش راه‌اندازی کردند و به اقدام نظامی در سوریه و عراق دست زدند.


روسیه نیز از هفتم مهرماه به درخواست دولت سوریه حمله هوایی به مواضع داعش در آن کشور را آغاز کرد.


در عراق کردها و عرب‌های شیعه و سنی برابر داعش مبارزه می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته