دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1394 - 11:48
مهر تا مهر با واحدهای دانشگاهی

ایجاد ۱۶ کارگروه تخصصی در حوزه پژوهشی واحد سروستان

رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان در تشریح عملکرد این واحد دانشگاهی در یک سال گذشته از راه‌اندازی ۱۶ کارگروه تخصصی در حوزه پژوهشی خبر داد.
کد خبر : 47651

دکتر مهدی وادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در باره عملکرد و دستاوردهای واحد دانشگاهی متبوع خود در یک سال گذشته (مهر تا مهر) اظهار کرد: افزایش رشته‌های کار‌شناسی ارشد این واحد دانشگاهی از یک به ده رشته، مهم‌ترین موفقیت و فعالیت این دانشگاه بوده است. در حالی که این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی گذشته فقط در رشته کار‌شناسی ارشد فناوری مواد غذایی دانشجو پذیرش می‌کرد، این تعداد در سال تحصیلی جاری به ده رشته رسید که نقش به‌سزایی در توسعه و اعتلای این واحد دانشگاهی داشته است.


وی دستاوردهای حوزه‌های اداری مالی و پژوهشی این واحد را یادآور شد و افزود: در حوزه پژوهشی ۱۶ کارگروه تخصصی با توجه به پتانسیل‌های فراوان در این واحد دانشگاهی ایجاد شد که این کارگروه‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلف مانند فنی و مهندسی، معماری و عمران، آزمایشگاه خاک و بتن، ایجاد نمایندگی نظام مهندسی، ایجاد طرح مطالعاتی بافت فرسوده شهری، زیباسازی و نماسازی سطح شهر و طرح جامع مبلمان شهری، ایجاد مرکز تحقیقات پسته و مرکز تحقیقات محیط زیست مربوط به دریاچه نمک و آلایندگی نفت به ادارات شهرستان مثل شهرداری، اداره صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، محیط زیست و شرکت بهره برداری نفت کمک کنند.


وادی ادامه داد: مذاکرات مقدماتی با برخی از این ادارات صورت گرفته است که امیدواریم بتوانیم با قبول پروژه‌های تحقیقاتی آنان در راستای کاهش اتکا به درآمد شهریه برای این واحد دانشگاهی نقش موثری داشته باشیم.


تا زمانی که امکانات لازم مانند هیات علمی و آزمایشگاه و کارگاه‌های لازم برای یک رشته در این واحد وجود نداشته باشد ما در زمینه درخواست رشته‌های جدید اقدام نمی‌کنیم

وی عملیاتی شدن طرح اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری در این واحد دانشگاهی را از جمله دستاوردها در حوزه اداری مالی برشمرد و افزود: تبیین سیاست‌های محوری این طرح مانند صرفه‌جویی در هزینه‌ها باعث شده است که این واحد دانشگاهی تاکنون در بحث هزینه‌های جاری با مشکلی مواجه نشود و امیدواریم این روند امتداد یابد.


رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان درباره برنامه‌های این واحد در سال جدید تحصیلی با ارائه گزارشی از وضع کنونی این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان با وجود اینکه در مقایسه با سایر واحد‌های دانشگاهی استان فارس نوپاست، خیلی زود توانسته است جایگاه رفیعی در این استان پیدا کند که این به‌ خاطر وجود استادان مجرب، کارکنان دلسوز، مردم و مسئولان همراه، امکانات مطلوب رفاهی، آموزشی، مذهبی و ورزشی این واحد دانشگاهی است.


وادی وجود مسجد پیامبر اعظم (ص) این واحد دانشگاهی به عنوان یک طرح ماندگار فرهنگی، وجود بزرگ‌ترین و استاندارد‌ترین سالن ورزشی شهرستان سروستان در این دانشگاه، سلف سرویس مرکزی با گنجایش همزمان بیش از ۱۰۰۰ نفر، وجود خوابگاه خواهران با ظرفیت ۲۰۰ نفر، وجود ۲۰ هزار مترمربع فضای آموزشی و فضای سبز و از همه مهم‌تر وجود ۳۵ کارگاه و آزمایشگاه تخصصی با تجهیزات روز را از جمله مزیت‌های این دانشگاه برشمرد که در خدمت اعتلا و رشد علمی و پژوهشی جوانان و دانشجویان این مرز و بوم قرار دارد.



وی مهم‌ترین برنامه‌های آتی این واحد دانشگاهی را افزایش روند کیفیت امور آموزشی و پژوهشی همانند گذشته عنوان کرد و افزود: تا زمانی که امکانات لازم مانند هیات علمی و آزمایشگاه و کارگاه‌های لازم برای یک رشته در این واحد وجود نداشته باشد ما در زمینه درخواست رشته‌های جدید اقدام نمی‌کنیم.


وادی رشته‌های کار‌شناسی تغذیه، شیمی دارویی و کار‌شناسی ارشد صنایع غذایی را از رشته‌های برجسته این دانشگاه برشمرد.


رشته‌های کار‌شناسی تغذیه، شیمی دارویی و کار‌شناسی ارشد صنایع غذایی از رشته‌های برجسته واحد سروستان است

رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان ارتقای امور فرهنگی در کنار مسائل آموزشی و پژوهشی را از برنامه‌های دیگر این دانشگاه ذکر کرد و افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری، فرهنگ برای ما اصل است و برای ارتقای بعد فرهنگی دانشجویان، تمام توان دانشگاه را به کار می‌بریم. تاکنون مباحث فرهنگی جزء اولویت‌های ما بوده و تایید پیشگام بودن این واحد دانشگاهی در مسائل فرهنگی شهرستان از زبان امام جمعه شهرستان به طور مکرر موید این مطلب است.


وی تبیین نکات کلیدی زندگی از طرف دانشگاه برای دانشجویان از جمله قدر دانستن دوران دانشجویی و استفاده از این فرصت در راستای پیشرفت علمی و فرهنگی، مطالعه عمیق و استفاده از کتابخانه‌ها، رعایت احترام متقابل استادان و دانشجویان و حمایت از انجمن‌های علمی و تشکل‌های سیاسی و فرهنگی دارای مجوز را از جمله سیاست‌های این واحد دانشگاهی عنوان و اظهار کرد: همه ما باید در تمام عرصه‌ها تلاش و کوشش مضاعف داشته باشیم تا بتوانیم کشور اسلامی خود را در تمامی عرصه‌ها در جهان امروز با زبان صلح و دوستی در رده‌های بالای علمی قرار دهیم.


وادی یا قدردانی از اهتمام جدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مقوله تحصیلات تکمیلی واحد‌های دانشگاهی گفت: مدیریت دکتر میرزاده بر دانشگاه آزاد اسلامی در این مدت دو سال، مدیریتی جامع بوده که باعث شده است نقطه عطفی در رشد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های علمی و آموزشی، پژوهشی و بویژه فرهنگی به وجود آید.


مهدی وادی به‌تازگی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان معرفی شد و این گفت‌وگو آخرین گفت‌وگوی وی با خبرگزاری آنا در سرپرست واحد سروستان بود که منتشر شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته