دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 فروردين 1399 - 08:35
بوربور در گفتگو با آنا:

حجم نقدینگی در 6 سال گذشته 3 برابر شده است/ مجلس یازدهم دولت را از کم‌کاری نجات دهد

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در 6 سال گذشته حجم نقدینگی از 600 هزار میلیارد تومان به سه برابر افزایش یافته است.
کد خبر : 476426

حبیب‌الله بوربور در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: اولویت‌های مجلس یازدهم باید مبتنی بر خواسته‌های مردم باشد که خواسته مردم هم رفع مشکلات معیشتی و ایجاد اشتغال است.


وی افزود: یکی دیگر از اولویت‌های مجلس یازدهم ایجاد ثبات در مسائل سیاست داخلی و خارجی است که با نظارت مجلس بر عملکرد دولت در این دو حوزه، تحقق خواهد یافت.


عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم با در نظر گرفتن قوانین، ضوابط و دستورالعمل‌های لازم، باید لایجه بودجه سال آینده را با دقت به تصویب برساند، یادآور شد: تا بودجه‌ای که برای سال آینده به تصویب می‌رسد، عملیاتی باشد؛ چون بودجه‌ای که با چاپ پول بخواهد کشور را اداره کند، تورم روزبه‌روز بییشتر خواهد شد و ارزش پول‌ هم کمتر می‌شود.


بوربور بیان کرد: در 6 سال گذشته حجم نقدینگی از 600 هزار میلیارد تومان به سه برابر افزایش یافته است و این نشان‌دهنده این است که دولت به‌جای اینکه با تولید ملی و با توجه به اقتصاد ملی مشکلات خودش را حل کند، با چاپ پول درصدد رفع مشکلات برآمده و این یک کار غیرکارشناسی است؛ لذا مجلس آینده باید این روند را کنترل کند.


وی ادامه داد: دولت باید بیشتر از قبل با مجلس یازدهم هماهنگ شود و نیز مجلس یازدهم وظیفه دارد تا دولت را از بی‌برنامگی و کم‌کاری نجات دهد.


فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه مجلس دهم در حوزه نظارت بسیار ضعیف عمل کرد، گفت: همین عدم نظارت منجر به این شد تا دولت بدون پشتوانه به چاپ پول اقدام کند.


انتهای پیام/4079/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب