دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 12:04

دیدار «لاوروف» و «دی‌میستورا» در مسکو

وزیر امورخارجه روسیه امروز چهارشنبه در مسکو از فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه استقبال کرد و دو طرف به گفت‌وگو درباره بحران این کشور پرداختند.
کد خبر : 47636

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه گفت: «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه و «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه امروز چهارشنبه با یکدیگر دیدار کردند.


وی افزود: این دیدار با هدف بررسی فرایند سیاسی در سوریه و زمینه‌سازی برگزاری گفت‌وگویی حقیقی میان دولت سوریه و معارضان انجام شده است.


از سوی دیگر «میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه «پوتین» به خاورمیانه گفت: فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به‌تازگی ارتباطاتی با دمشق داشته است و امیدواریم که در این دیدار، ما را در جریان نتیجه این ارتباطات بگذارد.


«دی میستورا» روز دوشنبه به دمشق سفر کرده بود. وی در این سفر، خواستار برقراری آتش‌بس میان غرب، روسیه و کشورهای خاورمیانه و آغاز تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان جنگ چهار و نیم ساله در سوریه شده بود.


این دیپلمات روسی با بیان اینکه از نظام سوریه مشکلی برای حضور در مذاکرات صلح وجود ندارد، افزود: نمایندگان نظام سوریه و معارضان هفته آینده به مسکو می‌آیند تا با یکدیگر مذاکره کنند. ما در حال رایزنی با معارضان برای حضور در نشست هستیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته