دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1398 - 11:01
توسط سفارت روسیه در تهران،

مهلت ثبت‌نام در دانشگاه‌های روسیه اعلام شد

امکان تحصیل در دانشگاه‌های روسیه در سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ فراهم شد.
کد خبر : 476325
n82632696-71807253.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سفارت فدراسیون روسیه در تهران از طریق وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آمادگی پذیرش متقاضیان تحصیلی در کشور روسیه برای سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ اعلام کرده است. 


متقاضیان می‌توانند برای اطلاع از شرایط پذیرش، مدارک موردنیاز، فهرست و نحوه تکمیل فرم‌ها و همچنین لیست رشته‌ها به سایت اینترنتی وزارت علوم فدراسیون روسیه به نشانی https://rs.gov.ru، نظارت بر مدارک تحصیلی روسیه (امور پذیرش مدارک تحصیلی خارجی) به آدرس https://obrnadzor.gov.ru مراجعه کنند. 


هنگام تکمیل فرم درخواست کل و عنوان رشته تحصیلی دقیقاً با آنچه در لیست منتشره در سایت https://edu.rs.gov.ru ذکر شده است، مطابقت داشته باشد. 


هر متقاضی می‌تواند حداکثر ۶ دانشگاه را به عنوان دانشگاه محل تحصیل خود انتخاب کند و همه درخواست‌ها باید تا تاریخ اول آوریل ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ فروردین ۹۹ ارسال شود. 


مدارک ارسالی باید از طرف دارالترجمه‌های رسمی و به زبان روسی ترجمه شده باشد، در غیراینصورت مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. متقاضیان باید تسلط کافی به زبان روسی داشته باشند و براساس مقررات قانونی مهاجرت به روسیه برای تحصیل باید زودتر از ۲۰ روز تا پایان مدت اعتبار ویزای تحصیلی به آن کشور وارد شوند. 


تحصیل صرفا در دانشگاه وزارت علوم و فقط در صورتیکه منجر به اخذ مدرک تحصیلی شود و فرد متقاضی ارزشیابی مدرک تحصیلی خود در ایران باشد، همچنان الزامی بوده و مراحل ارزشیابی مدارک نیز براساس ضوابط شورای عالی ارزشیابی مدارک وزارت علوم خواهد بود. 


انتهای پیام/۴۰۴۰/


انتهای پیام/

برچسب ها: ثبت نام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته