دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 11:46

پسر فهد به پرداخت 25 میلیون یورو به همسر مخفی پادشاه پیشین عربستان محکوم شد

دادگاه عالی لندن روز سه‌شنبه حکم داد «فهد بن عبدالعزیز» پادشاه پیشین عربستان، به «جانان حرب» همسر فلسطینی خود که به طور مخفیانه با او ازدواج کرده بود، قول داده بود از این زن تا آخر عمر او مراقبت کند.
کد خبر : 47629

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «پیتر اسمیت» قاضی دادگاه عالی لندن، اعلام کرد جانان حرب موفق به اثبات ادعای خود در برابر پسر همسر متوفی خود شد.


بر اساس حکم قاضی، باید به بیوه فهد بیش از 15 میلیون یورو (23 میلیون دلار) و دو آپارتمان مجلل در لندن هر کدام با ارزش تقریبی پنج میلیون یورو داده شود.


«عبدالعزیز» پسر فهد، باید برای ارج نهادن به وعده پادشاه که گفته بود همسر پنهانی خود را تا پایان عمر او تامین می‌کند، رای را اجرا کند؛ مگر اینکه شاهزاده تصمیم بگیرد در دادگاه تجدیدنظر این حکم را به چالش بکشد و به آن اعتراض کند. در غیر این صورت وی 28 روز برای پرداخت مهلت دارد.


حرب در یک خانواده مسیحی فلسطینی متولد شد و اینک با داشتن 68 سال شهروند انگلیس است.


به گفته او، در 19 سالگی در سال 1968 میلادی با فهد ازدواج کرده بود که آن زمان در جایگاه یک شاهزاده سعودی و وزیر کشور قرار داشت.


فهد در سال 1982 میلادی پادشاه شد و در سال 2005 میلادی درگذشت.


حرب ادعا کرد عبدالعزیز در سال 2003 میلادی به او گفته بود در راستای اجرای قول پدر، آماده است به او 12 میلیون دلار به همراه دو آپارتمان کنار رودخانه «تایمز» بدهد اما این اتفاق رخ نداد و همسر فلسطینی فهد را راهی دادگاه کرد.


حرب پس از صدور حکم گفت: این 12 سال با بدبختی و فلاکت برای من همراه بوده است. من از عدالت دستگاه انگلیسی بسیار خوشحالم.


انتهای پیام/

برچسب ها: پادشاه عربستان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته