دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1393 - 10:50
نماینده مردم آبدانان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آنا:

گرد و غبار، آبدانان را دوباره به خاموشی فرو برد

نماینده مردم آبدانان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازهم آلودگی هوا و گرد و غبار باعث شد تا ساکنان آبدانان بدون آب و برق مانده و حتی امکانات درمانی هم نداشته باشند.
کد خبر : 4761

علی محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، افزود: متاسفانه از روز گذشته تا به حال آب و برق آبدانان قطع شده و هنوز اقدامی عملیاتی برای رفع این مشکل مردم صورت نگرفته است.


نماینده مردم آبدانان، دهلران و دره شهر تاکید کرد: به علت قطع برق و خطوط ارتباطی تلفن، ساکنان آبدانان اکنون نه تنها آب و غذا ندارند، بلکه مراکز درمانی هم تعطیل شده و مردم به شدت در مضیقه هستند. گویی در این شهر آخر الزمان شده و هرچه زودتر باید راهکاری برای برون رفت از این مشکل پیدا کرد.


به گزارش آنا، 24 بهمن ماه بود که شهرهای آبدانان، مورموری و سراب‌باغ در جنوب استان ایلام با هجوم موج شدید ریزگردها مواجه شد و مردم آن بیش از 72 ساعت در خاموشی مطلق به سر بردند و بدون آب، گاز و برق در وضع بحرانی زندگی کردند.


چراغ نفتی تنها چیزی بود که ساکنان این شهر توانستند در این روزها از آن استفاده کنند و هرچند فرماندار آبدانان اعلام کرده بود که به دنبال انجام اقداماتی برای رفع این مشکل هستند اما با ورود موج گرد و غبار اکنون آبدانان دوباره در خاموشی فرورفته است.


مدیر امور انتقال برق استان ایلام به رسانه‌ها گفته مهمترین دلیل این قطعی برق، نشستن گرد و خاک چرب روی سیم های خطوط انتقال است ولی مردم مطمئن باشند با تلاش متخصصان روند قطعی برق طولانی نخواهد شد.


عبدالنور نیک خلق اظهار کرد: با وقوع پدیده جوی گرد و خاک، پست 230 کیلووات دره‌شهر قطع و خاموشی شهرستان‌های بدره، دره شهر و آبدانان را فرا گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته