زیرساختها برای تغییر الگوی خرید اینترنتی تقویت شود
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شاتا، حسین مدرسخیابانی با ارسال نامهای به آذریجهرمی با موضوع تغییر الگوی خرید مردم جهت مبارزه با بیماری کرونا بیان کرد و خواستار فراهم شدن زیرساختهای لازم برای تغییر الگوی خرید از حضور به اینترنت شد. متن این نامه به شرح زیر است:
جناب آقای مهندس آذریجهرمی
وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات
موضوع: تغییر الگوی خرید مردم جهت مقابله با بیماری کرونا
سلام علیکم
احترام همانگونه که مستحضرید با شیوع ویروس کرونا بخشهای مختلفی از شبکه تجاری کشور شامل تجار (وارد کنندگان و صادر کنندگان، واحدهای صنفی) شبکه لجستیکی و مصرف کنندگان متأثر گردیدهاند. لذا این وزارتخانه راهکارهایی را برای حمایت از گروههای مختلف برنامهریزی و در حال اجرا دارد. برخی از اهداف حمایتی مرتبط شامل موارد زیر است:
۱- حمایت از کسب و کارها برای کاهش فشار هزینهای در شرایطی که کاهش فروش و درآمد دارند.
۲- بهبود زیرساختهای مرتبط با فروش و توزیع کالا و خدمات
۳- کمک به مصرف کنندگان جهت تأمین پایدار موارد مصرفی به صورت ایمن (ایمن از حیث ریسک ویروس کرونا)
مطابق با اهداف فوق، یکی از برنامههای وزارت صنعت، معدن و تجارت ترویج استفاده از زیرساختهای تجارت الکترونیکی، جهت خرید و فروش کالا و خدمات است. در حال حاضر این زیرساخت تا حد مطلوبی در کشور ایجاد گردیده است.
با شرایط پیش آمده لزوم بهرهگیری هر چه بیشتر از این زیرساخت و حمایت از کسب و کارهای فعال در این حوزه و ترغیب مصرف کنندگان جهت خرید اینترنتی حائز اهمیت ویژه است.
بر این اساس مواردی جهت نیل به اهداف و برنامه فوق به شرح ذیل پیشنهاد شده است:
۱- بهبود و افزایش پهنای باند کشور، به خصوص در حوزه کسب و کارهای اینترنتی (مخصوصاً در شهرهای بزرگ درگیر با ویروس)
۲- کمک به کاهش هزینههای مرتبط با ارائه خدمات اینترنتی در پیامک ارسالی به عموم مردم
۳- ترویج استفاده از خرید اینترنتی در پیامکهای ارسالی به عموم مردم
۴- استفاده رایگان و یا با تخفیف ویژه از خدمات اینترنت مصرف کنندگان برای تعامل با کسب و کارهای اینترنتی
با عنایت به ارتباط موضوعی موارد پیشنهادی با فعالیتهای آن وزارتخانه محترم و همچنین رویکرد جنابعالی در حمایت از عموم مردم و کسب و کارها موارد فوق جهت ارائه رهنمود و دستور هر گونه اقدام مقتضی ایفاد میگردد.
انتهای پیام/4129/
انتهای پیام/