دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 12:23
در گفت و گو با آنا

ایرج مظفری: کواچ حرمت‌ها را شکست و باید برود/ زوران گائیچ بهترین گزینه برای تیم ملی

کارشناس والیبال کشورمان معتقد است در این مقطع زمانی زوران گائیچ تنها کسی است که می تواند به تیم ملی کمک کند اما به این شرط که به صورت پروازی نباشد.
کد خبر : 47609

ایرج مظفری کارشناس والیبال درباره ادامه همکاری فدراسیون با کواچ به خبرنگار ورزشی آنا گفت:« در جلسات کارگروهی که با حضور رییس فدراسیون والیبال و دیگر کارشناسان برگزار شد برخی معتقد بودند که کواچ دیگر برای ادامه همکاری با تیم ملی گزینه مناسبی نیست. اما من از همان ابتدا با توجه به زمان اندکی که تا مسابقات انتخابی المپیک پیش رو داریم مخالف تغییر مربی بودم تا اینکه قبل از ورورد کواچ به ایران مصاحبه ای از این مربی خواندم که صریحا اعلام کرده بود فدراسیون والیبال با او مشکل دارد.»


وی افزود:« کواچ در بخش دیگر از مصاحبه اش اعلام کرده بود که در مسابقات جام جهانی ژاپن عملکردی بدی نداشته و فدراسیون درصدد است که مربیان ایرانی را به او تحمیل کند و کارد فنی هم که در کنار این مربی است هیچ مشکلی ندارد. با توجه به صحبت های که کواچ مطرح کرد تقریبا همه موافقان او به این نتیجه رسیدند که کواچ دیگر برای تیم ملی و فدراسیون والیبال فایده ای ندارد.»


مظفری ادامه داد:« کواچ در چندین مورد ضعف‌های عمده داشت. یکی از آنها این بود که در اردو تیم ملی از ابرازی به نام تنبیه استفاده می کند چیزی که در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست. اگر یک مربی در یک تیم باشگاهی بنا به هر دلیلی بازیکنش را اخراج کند امکان این را دارد که از دیگر بازیکنان و یا باشگاه های دیگر بازیکن بگیرد. اما در اردو تیم ملی زمانی که بازیکنی اخراج شود جایگزینی برای آن وجود ندارد. متاسفانه کواچ بهترین بازیکنان والیبال ایران مانند آرمین تشکری، فرهاد ظریف و پوریا فیاضی را کنار گذاشت کسانی که حضورشان در تیم ملی به شدت احساس می شد. با این عملکرد کواچ می‌توانیم به این نتیجه برسیم که این مربی مدیریت درستی نداشت و برای تیم‌های باشگاهی مناسبتر بوده است. از دیگر ضعف‌هایی که کواچ داشت و در چندین مورد کارشناسان و مربیان ایرانی آن را عنوان کرده‌‌اند این است که دستیاران کواچ و آنالیزور تیم کمکی به این مربی نمی کنند. متاسفانه زمانی که تیم نتیجه می گیرد بعد از آن می گویند تیم حریف را آنالیز کردیم و شناخت خوبی داشتیم اما زمان عدم نتیجهگیری هیچ کس این موضوع را مطرح نمی کند در صورتیکه آنالیزور هر تیم کارش از امتیاز 20 به بعد آغاز میشود که باید به مربی مشاوره بدهد اما در مسابقات جهانی ژاپن دیدیم که این مساله اصلا در تیم ملی دیده نشد و تیم تمام بازی هایش را با اختلاف ناچیز واگذار کرد.»


این کارشناس والیبال همچنین عنوان کرد:«هم اکنون فدراسیون برای جانشینی کواچ کار بسیار سخت و حساسی پیش رو دارد. با توجه به زمان اندکی که تا مسابقات انتخابی المپیک پیش رو داریم قطعا هماهنگ شدن مربی جدید با تیم ملی و بازیکنان کار سختی خواهد بود. ضمن اینکه اگر تیم هم نتیجه نگیرد و از صعود به المپیک بازبماند اولین دلیلی آن مربی این است که زمان کمی داشته است. پس با این شرایط بهتر است فدراسیون با هر مربی قرارداد مشروط ببندد. به این معنی که صعود به المپیک و کسب نتیجه از شروط اصلی قرارداد آن مربی باشد.»


مظفری همچنین به حضور دیگر مربیان برای هدایت تیم ملی والیبال اشاره کرد و گفت:« از نظر من بهترین مربی زوران گائیچ است که در این مقطع می تواند به تیم ملی کمک کند اما به این شرط که به صورت دائمی در خدمت تیم ملی باشد نه اینکه مانند قبل مربی پروازی باشد. اگر هم فدراسیون به هر دلیلی نتوانست با مربی خارجی قرارداد ببندد برخی مربیان ایرانی مانند مصطفی کارخانه یا پیمان اکبری و بهروز عطایی به عنوان دستیار در خدمت تیم ملی باشند.»


وی در پایان گفت:« بعد از اینکه جلسه کواچ با داورزنی به اتمام رسید متاسفانه این مربی در کنفرانس خبری این جمله را مطرح کرد که دستیاران من خاری در چشم کارشناسان والیبال بود. با این صحبت باید بگویم زمانی که حرمت بین مربی و عوامل دیگر شکسته می شود نشانه خوبینخواهد بود.کواچ حرمت‌ها را شکست باید برود.فقط امیدوار هستم که فدراسیون در این مقطع بهترین تصمیم را بگیرد و همچنین در مورد بازی های پلی اف یک تصمیم دیگری بگیرد زیرا اگر این بازی ها را کنار بگذاریم بازیکنان زمان بیشتری دارند و ضمن اینکه از مصدومیت آنها نیز جلوگیری می شود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته